Transportatorii i-au scris o scrisoare cancelarului german prin care „îl imploră” să rezolve problema apărută la frontierele Germaniei după ce au fost schimbate regulile privind circulaţia şoferilor profesionişti în contextul pandemiei. În plus, modelul german a fost copiat şi de alte ţări europene, provocând reacţii în lanţ şi oprind circuitele de aprovizionare.
„Germania a fost mult timp o ancoră pentru liberul schimb pe piaţa unică europeană. Implorăm Cancelarul Merkel să recunoască daunele pe care decizia guvernului ei le provoacă acum, în special ţărilor vecine, şi să excludă imediat şoferii de camioane de la testarea obligatorie COVID-19, astfel încât aceştia să îşi poată face meseria menţinând lanţurile de aprovizionare în mişcare”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.
Şoferii sunt puşi în pericol de noile reguli, consideră transportatorii.
„Şoferii de camioane, singuri în cabina lor şi lucrând în măsuri stricte de igienă, prezintă un risc redus pentru răspândirea virusului. Lăsându-i să stea la cozi de ore întregi, la temperaturi sub zero grade în faţa centrelor de testare improvizate pe marginea drumului fără un control adecvat al distanţării fizice, nu este doar inutil, ci periculos”, a precizat Umberto de Pretto.
Problemele au apărut după ce Germania a decis să introducă testare obligatorie Covid pentru toţi cei care intră în ţară, inclusiv pentru şoferii profesionişti.