„Aeroportul din Teheren este orice, dar nu simplu. Aşadar, timp de mulţi ani UIA (Ukrainian International Airlines) a folosit acest aeroport pentru a efectua antrenamente cu aeronavele Boeing 737, cu scopul de a analiza compotenţa şi abilităţile piloţilor de a reacţiona în situaţii de urgenţă. Potrivit datelor noastre, aeronava a urcat la altitudinea de 2.400 de metri. Având în vedere experienţa echipajului, probabilitatea unei erori este minimă. Nici măcar nu luăm în considerare un astfel de scenariu”, a afirmat vicepreşedintele.
Ukraine International Airlines a mai declarat că aeronava Boeing 737-800 NG era „fabricată în 2016 şi trimisă direct la companie de către producător”.
Prăbuşirea avionului se află sub investigaţie de către Serviciile de Informaţii ale SUA, potrivit unui oficial american, în timp ce suspiciunile privind cauza prăbuşirii continuă să crească.
Aeronava Boeing 737-800 a urcat la altitudinea de peste 2.400 de metri înainte ca informaţiile zborului să dispără complet de pe radar, conform FlightRadar 24.
Fostul şef al Administraţiei Federale pentru Aviaţie din SUA (FAA) a spus că acest lucru este foarte „neobişnuit” şi sugerează un incident „catastrofal”, nu o defecţiune la motor. Un avion ar trebui să îşi poată continua zborul chiar dacă un motor cedează, ceea ce înseamnă că piloţii au timp să comunice şi să recupereze controlul asupra aeronavei.
Avionul cu 176 de persoane la bord s-a prăbuşit la scurt timp după decolare de pe aeroportul Imam Khomeini din Teheran. Aeronava Boeing 737-800 aparţinea companiei Ukraine International Airlines şi se îndrepta spre Kiev. Autorităţile din Ucraina au confirmat moartea a tuturor persoanelor aflate la bordul aeronavei.