- Home
- Externe
- PARIS, (31.07.2013, 17:57)
- Iuliana Enache
Experţi: Accidentele din ultima lună nu pun în discuţie calitatea reţelei feroviare europene
Seria de accidente feroviare din Franţa, Spania şi Elveţia este o coincidenţă şi nu pune la îndoială securitatea liniilor de cale ferată din Europa, afirmă experţii.
Urmărește
206 afișări
Experţi: Accidentele din ultima lună nu pun în discuţie calitatea reţelei feroviare europene (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Catastrofa din Brétigny-sur-Orge, în apropiere de Paris, s-a soldat cu şapte victime, drama de la Santiago de Compostela a provocat moartea a 79 de persoane, iar coliziunea frontală dintre două trenuri produsă luni în apropiere de Lausanne a provocat moartea mecanicului de tren. Aceste trei accidente mortale în mai puţin de o lună nu permit însă tragerea unui semnal de alarmă, susţin experţii.
"Este doar o coincidenţă, întrucât cele trei accidente au cauze total diferite, nu se poate stabili o legătură între ele", asigură Jean-Daniel Buri, inginer la Şcoala politehnică federală din Lausanne (EPFL).
"Conform observaţiilor iniţiale (...), este vorba despre o coincidenţă nefericită", confirmă Jens Engelmann, membru al direcţiei generale a Agenţiei feroviare europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Spaţiul Schengen s-ar putea extinde din nou. Ce ţară europeană ar putea adera până la sfârşitul anului 2025
-
Un general polonez a fost demis după ce mine antitanc dispărute au fost găsite în depozitul IKEA
În Franţa, deraierea trenului 3657 pe ruta Paris-Limoges la Brétigny-sur-Orge, provocată potrivit primelor concluzii de o eclisă defectă, a validat dezbaterea în cus despre vechimea reţelei franceze şi mijloacele alocate pentru întreţinerea ei.
După decenii consacrate trenurilor de mare viteză, ţara a decis să redea prioritate întreţinerii şi modernizării celor 30.000 de kilometri de linie ferată şi reînnoirii trenurilor regionale.
În Spania, drama de la Santiago de Compostela, atribuită pentru moment unei neglijenţe a mecanicului, s-a produs cu câţiva kilometri după terminarea liniei de mare viteză (LGV). Ţara are 3.100 de kilometri de LGV, dintr-o reţea totală de aproximativ 18.000 de kilometri.
Madridul, care nu a renunţat la ambiţiile sale în pofida crizei economice, intenţionează să construiască alţi 3.000 de kilometri de LGV.
În Elveţia, ancheta se orientează şi ea către o eroare umană (nerespectarea semnalizării) pentru explicarea coliziunii de luni, care a avut loc pe o reţea adeseori ridicată la rang de model.
De peste 30 de ani, elveţienii au pus în funcţiune un ritm regulat pe cei 5.100 de kilometri de cale ferată ai lor. Sistemul permite organizarea curselor la aceleaşi ore şi sporeşte siguranţa.
"Toate ţările europene sunt sigure în materie de circulaţie feroviară", garantează Jean-Daniel Buri, coautor al ultimului audit al reţelei feroviare franceze, realizat la sfârşitul lui 2012. "Siguranţa este privilegiată de la început, deoarece toate sistemele sunt concepute pentru a fi consolidată în cazul apariţiei unor probleme. (...) De exemplu, dacă liniile îmbătrânesc, se iau măsuri pentru ca trenurile să meargă cu viteză mai mică".
La Agenţia europeană pentru căi ferate se subliniază performanţele în materie de siguranţă ale Franţei şi Spaniei, "mai bune decât media Uniunii Europene", care se situează la 0,16 morţi la un miliard de kilometri parcurşi. Elveţia, care are propriile statistici, menţionează 28 de morţi la aproape 19 miliarde de kilometri parcurşi în 2012 (1,47 de morţi la un miliard de kilometri).
"În Franţa şi în Spania, siguranţa se ameliorează, chiar într-o perioadă de restricţii bugetare", adaugă Jens Engelmann.
În opinia celor doi experţi, trenul "rămâne mijlocul de transport terestru cel mai sigur", potrivit statisticilor.
"Dacă va uitaţi la statistici, majoritatea deceselor în legătură cu circulaţia feroviară sunt provocate de sinucideri", afirmă Jean-Daniel Buri.
Şocul provocat de catastrofele din ultimele trei săptămâni trebuie să conducă la o reevaluare a procedurilor, dar Buri nu se aşteaptă la progrese semnificative în materie de siguranţă, pe o reţea deja reglementată.
"Ca şi în avion, pilotul poate să rateze aterizarea, riscul zero nu există", recunoaşte el. Dar global, sistemul este sigur", conchide expertul.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Zuckerberg și Musk sunt nemulțumiți de legislațiile UE privind social media. De ce speră Meta și X că Trump le va aduce mai mulți bani
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden critică decizia lui Zuckerberg de a renunța la fact-checking: „Mișcarea Meta este foarte rușinoasă”. Ce spune compania
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vine iarna în România! Orașele în care ninge săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Accuweather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe