- Home
- Externe
- WASHINGTON, (27.03.2015, 12:01)
- Iuliana Enache
Experţi: Piloţii de avioane sunt rareori evaluaţi temeinic în privinţa sănătăţii mentale
Piloţii de avioane sunt rareori verificaţi temeinic şi eficient în privinţa problemelor mentale, în pofida normelor americane şi internaţionale care solicită acest lucru, afirmă piloţi şi experţi în siguranţa aeriană, citaţi de AP în pagina electronică.
Urmărește
748 afișări
Experţi: Piloţii de avioane sunt rareori evaluaţi temeinic în privinţa sănătăţii mentale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Prăbuşirea zborului 9525 al Germanwings în Alpii francezi, care a provocat moartea tuturor celor 150 de persoane aflate la bord, a ridicat semne de întrebare asupra stării mentale a copilotului. Autorităţile cred că germanul în vârstă de 27 de ani a acţionat în mod deliberat pentru a distruge aeronava Airbus A320 în timp ce se deplasa între Barcelona şi Dusseldorf.
În Statele Unite, Administraţia federală pentru aviaţie cere ca piloţii să fie supuşi unor examinări medicale din partea unui medic militar anual sau la fiecare şase luni, în funcţie de vârsta pilotului. Organizaţia internaţională pentru aviaţie civilă, o agenţie a ONU care stabileşte standardele globale în aviaţie, cere ca piloţii să fie examinaţi medical periodic, ceea ce inculde o evaluare mentală.
Din punct de vedere tehnic, medicii ar trebui să verifice dacă aceştia au probleme mentale, dar piloţii au declarat că de obicei nu se întâmplă acest lucru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertizări meteo de ceaţă în sud-estul României şi de vânt puternic în nord-vest
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Spaţiul Schengen s-ar putea extinde din nou. Ce ţară europeană ar putea adera până la sfârşitul anului 2025
"Nu există o evaluare reală a sănătăţii mintale", a declarat John Gadzinski, căpitan la o companie americană mare şi fost pilot în marină. În 29 de ani de examinări medicale el nu a fost întrebat niciodată despre starea sa psihică, susţine el.
Citeşte şi:
DEZVĂLUIRI despre tragedia Germanwings: Pilotul avionului a încercat să forţeze uşa cabinei cu un topor
Citeşte şi:
Noi date despre copilotul Germanwings care a provocat prăbuşirea avionului: Andreas Lubitz traversa o criză în relaţia cu prietena sa
Bob Kudwa, fost pilot al American Airlines, a declarat: "Îţi verifică ochii, urechile, inima - toate organele care încep să meargă prost atunci când îmbătrâneşti. Dar nu fac nimic pentru cap, nu".
De asemenea, nu există confidenţialitate. "Dacă ai o problemă mentală, cu siguranţă nu îi spui medicului care se ocupă de tine pentru că ajunge direct la FAA", a declarat Gadzinski.
Piloţii trebuie, de asemenea, să dezvăluie starea psihologică şi tratamentele pe care le urmează în fişele pe care le completează pentru FAA. Dacă nu fac acest lucru, pot fi amendaţi cu până la 250.000 de dolari. Fişele includ întrebări care le cer piloţilor să spună dacă sunt deprimaţi sau au încercat să se sinucidă, a declarat Gadzinski.
"Este aceasta cea mai bună metodă? Întrebi un individ bolnav mintal dacă este bolnav mintal şi dacă spune nu, atunci ce faci?", a declarat el.
Europa are standarde comune în ceea ce priveşte examinarea medicală a piloţilor. "Aceste evaluări medicale sunt făcute de medici specializaţi în medicina aviaţiei ... Ei ştiu la ce să se uite, fizic şi mental", a declarat Richard Taylor, un purtător de cuvânt al Autorităţii pentru aviaţie civilă din Marea Britanie.
Lufthansa, care deţine compania regională Germanwings, nu ştie ce l-ar fi putut determia pe copilotul Andreas Lubitz "să adopte această acţiune teribilă", a declarat directorul executiv al companiei, Carsten Spohr.
Companiile aeriene le cere de obicei piloţilor să îşi examineze sănătate mentală atunci când îşi depun candidaturile pentru un loc de muncă, dar după ce sunt angajaţi, aceştia sunt urmăriţi cel mult fugitiv.
"Dacă ai 12.000 sau 15.000 de piloţi cum are American Airlines ... periodic ai câte un nebun, indiferent cât de tare te străduieşti", a declarat Kudwa. Când se întâmplă acest lucru, alţi piloţi care zboară cu pilotul instabil, "mai devreme sau mai târziu, îi vor spune şefului şi un evaluator va zbura cu el" pentru a vedea dacă este o problemă, a declarat el.
Evaluatorul este un pilot de avion care monitorizează abilităţile altor piloţi zburând cu el şi urmărindu-i cum acţionează. Cu toate acestea, verificările generate de îngrijorările referitoare la problemele mentale sunt rare, a declarat Kudwa.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Zuckerberg și Musk sunt nemulțumiți de legislațiile UE privind social media. De ce speră Meta și X că Trump le va aduce mai mulți bani
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: DEZVĂLUIRI despre tragedia Germanwings: Pilotul avionului a încercat să forţeze uşa cabinei cu un topor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden critică decizia lui Zuckerberg de a renunța la fact-checking: „Mișcarea Meta este foarte rușinoasă”. Ce spune compania
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vine iarna în România! Orașele în care ninge săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Accuweather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe