Facebook lansează o opţiune ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale despre activitatea online în afara reţelei de socializare

Compania Facebook a anunţat, marţi, că va lansa un instrument ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale primite de reţeaua de socializare de la alte site-uri şi aplicaţii despre activitatea lor online în afara platformei de socializare, informează The Guardian şi France 24.

Urmărește
669 afișări
Imaginea articolului Facebook lansează o opţiune ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale despre activitatea online în afara reţelei de socializare

Facebook lansează o opţiune ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale despre activitatea online în afara reţelei de socializare

Opţiunea de "ştergere a istoricului" de navigare a fost lansată la peste un an după ce a fost anunţată iniţial de către fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, ca parte a măsurilor de sporire a confidenţialităţii utilizatorilor după scandalul Cambridge Analytica.

Însă, noua opţiune nu va şterge efectiv informaţiile de pe serverele Facebook, ci doar va "deconecta" datele de contul utilizatorului, subliniază jurnaliştii de la The Guardian.

Noul instrument oferă utilizatorilor acces la "activitatea în afara Facebook", adică datele primite de reţeaua de socializare de la alte site-uri şi aplicaţii cu scopul personalizarii reclamelor.

Opţiunea "Activitate în afara Facebook vă prezintă un rezumat al aplicaţiilor şi site-urilor web care ne trimit informaţii despre activitatea dvs., şi vă permite, dacă doriţi, să ştergeţi aceste informaţii din contul dvs.", se arată într-un comunicat dat publicităţii de compania care administrează reţeaua de socializare.

"Acesta este o altă modalitatea de a oferi oamenilor mai multă transparenţă şi control pe Facebook", subliniază compania.

Stephanie Max, manager de produs la Facebook, a admis că această opţiune ar putea afecta veniturile din reclame ale companiei, având în vedere rolul major al datelor despre obiceiurile de navigare pentru furnizarea de reclame personalizate.

Noua opţiune este introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.

Taguri:
facebook,
internet,

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici