Fondatorul brandului Patagonia a donat firma de modă pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice

Fondatorul miliardar al brandului de modă outdoor Patagonia a donat compania sa unui fond de caritate, Yvon Chouinard anunţând că orice profit care nu va fi reinvestit în administrarea afacerii va fi folosit pentru combaterea schimbărilor climatice, relatează BBC.

Urmărește
320 afișări
Imaginea articolului Fondatorul brandului Patagonia a donat firma de modă pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice

Brandul a acumulat un număr mare de adepţi datorită măsurilor de sustenabilitate, cum ar fi garantarea pe viaţă a hainelor şi reparaţii la preţuri rezonabile.

Este renumită pentru o reclamă intitulată "Nu cumpăraţi această jachetă", care le cere cumpărătorilor să ia în considerare costurile pentru mediu.

Pe site-ul web al mărcii se precizează acum: "Pământul este acum singurul nostru acţionar".

Chouinard a declarat întotdeauna că "nu a vrut niciodată să fie un om de afaceri".

Pasionat de alpinism, a început prin a confecţiona pentru el şi pentru prietenii dispozitive pentru căţărat, înainte de a se orienta spre îmbrăcăminte şi de a crea în cele din urmă un brand de îmbrăcăminte sportivă de mare succes.

Înfiinţată în 1973, vânzările Patagonia au fost de aproximativ 1,5 miliarde de dolari în acest an, iar averea lui Chouinard este estimată la 1,2 miliarde de dolari.

Dar el a evitat întotdeauna să îşi recunoască statutul de bogătaş, declarând pentru New York Times că era "îngrozit să fie văzut ca miliardar".

El a susţinut că profiturile care vor fi donate pentru cauze legate de climă se vor ridica la aproximativ 100 de milioane de dolari pe an, în funcţie de sănătatea companiei.

"În ciuda imensităţii sale, resursele Pământului nu sunt infinite şi este clar că i-am depăşit limitele", a declarat antreprenorul despre decizia sa de a renunţa la proprietate.

"În loc să extragem valoarea din natură şi să o transformăm în bogăţie, noi folosim bogăţia creată de Patagonia pentru a proteja sursa".

Campaniile de marketing ale firmei - axate pe a le cere oamenilor să cumpere doar ceea ce au nevoie - nu au diminuat vânzările, iar criticii au susţinut că, prin creşterea importanţei sale, a încurajat mai degrabă mai multe cheltuieli decât mai puţine. Preţurile sunt relativ ridicate, puloverele, de exemplu, costând în jur de 200 de lire sterline şi tricourile în jur de 40 de lire sterline, dar compania susţine că acest cost reflectă faptul că hainele sunt menite să dureze o viaţă întreagă.

Firma californiană dona deja 1% din vânzările sale anuale către activiştii şi s-a angajat să adopte practici durabile. Dar, într-o scrisoare deschisă adresată clienţilor, omul de afaceri aparent a spus că vrea să facă mai mult.

El a spus că s-a gândit iniţial să vândă Patagonia şi să doneze banii în scopuri caritabile, sau să listeze compania la bursă.

Dar a spus că ambele opţiuni ar fi însemnat renunţarea la controlul asupra afacerii. "Chiar şi companiile publice cu intenţii bune sunt supuse unei presiuni prea mari pentru a crea câştiguri pe termen scurt în detrimentul vitalităţii şi responsabilităţii pe termen lung", a spus el.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici