„Există una sau două ţări din categoria celor aflate în curs de dezvoltare în care bugetul public nu este atât de puternic. Ne-au propus o strategie de tip cumperi două, păstrezi una„, a declarat miercuri, pentru Reuters, Alan Jope, director executiv al Unilever.
„Aşadar, imaginaţi-vă un scenariu în care cumpărăm 200.000 de doze de vaccin, donăm 100.000 şi restul le folosim pentru angajaţii noştri şi familiile lor”, adaugă Alan Jope, fără a oferi însă detalii suplimentare. Pieţele emergente contribuie cu aproximativ 60% din veniturile Unilever.
Dacă estimăm preţul unui vaccin la 19,50 de dolari, cele 200.000 de doze cu serul Pfizer-BioNTech ar putea costa aproape 4 milioane de dolari.
În orice caz, Unilever îşi încurajează ferm angajaţii să se vaccineze cât mai curând posibil. Fără a promova o atitudine ezitantă în faţa imunizării, Jope a declarat, însă, că nu doreşte ca cei aflaţi în subordinea sa să „treacă la coadă în faţa personalului medical din prima linie sau a celor din categoriile vulnerabile”.
Dar ce se întâmplă cu angajaţii care refuză, totuşi, vaccinul anti COVID-19? O soluţie pentru a menţine siguranţa la locul de muncă ar putea fi testarea rapidă. „Nu vom impune nimănui să se vaccineze. Nu credem că ar fi corect”, a precizat Jope.
De altfel, majoritatea staff-ului Unilever va lucra de acasă în primul trimestru al anului, trecând apoi într-un sistem de lucru hibrid. „Nu ne aşteptăm să revenim vreodată la cinci zile pe săptămână la birou.”
Anul acesta, Unilever testează săptămâna de lucru de patru zile, în Noua Zeelandă.