- Home
- Externe
- LONDRA, (23.12.2017, 19:54)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FT: Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice
Tinerii consumatori orientează piaţa spre produse la standarde etice, stimulând creşterea cererii pentru o serie de bunuri sustenabile, de la carne comercializată de ferme pentru animale crescute în aer liber la soluţii vegane pentru îngrijirea părului, comentează cotidianul Financial Times.
Urmărește
1115 afișări
FT: Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice
Într-un supermarket din nordul Londrei, în weekendul dinaintea Crăciunului, Sarah Rymer, în vârstă de 32 de ani, vrea să cumpere carne de pasări provenind din ferme pentru animale crescute în aer liber.
"În mod clar, în ultimii ani, am devenit mai conştientă de ceea ce cumpăr. (...) Cred că produsele merită banii", explică Sarah Rymer.
Ea se numără printre consumatorii din ce în ce mai mulţi care stimulează piaţa din Marea Britanie pentru produse şi servicii la standarde etice, un sector comercial care a ajuns la valoarea de 81,3 de miliarde de lire (91,5 miliarde de euro). Conform institutului de consultanţă Consumator Etic (Ethical Consumer), acest sector comercial a avut o creştere de peste 40 miliarde de lire (45 de miliarde de euro) începând din 2008, familiile cheltuind în medie 1.263 de lire (1.422 de euro) pe produse etice în 2016. Segmentul alimentelor şi băuturilor la standarde etice a crescut cu 9,7% în 2016, comparativ cu o creştere de 5,3% din 2015.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Companiile observă cererea în creştere. Anul acesta, de Ziua Recunoştinţei, compania Butterball, cel mai mare producător american de carne de curcan, a lansat prima gamă proprie de produse organice, ca reacţie la cererea în creştere. La începutul anului 2017, reţeaua alimentară britanică Pret A Manger a deschis noi unităţi cu produse în totalitate vegetariene. Compania Ikea, care anunţă că vrea să se diferenţieze de alte mărci din domeniu, intenţionează să ajungă treptat, până în 2020, să folosească doar lemn reciclat ori respectând standardele ecologice.
Şi grupurile de produse de larg consum fac eforturi intense. Firma franceză L'Oréal á prezentat recent primele sale produse vegane pentru vopsirea părului, cu obiectivul stimulării diviziei de produse profesionale pentru păr. În cadrul strategiei pentru achiziţii, Unilever a cumpărat Sir Kensington, un producător de maioneză vegană, şi marca de ceaiuri organice Pukka. Mărcile sale sustenabile - cele pe care compania le prezintă ca având "un obiectiv puternic în sensul protejării intereselor sociale ori ecologice" - au crescut în 2016 cu 40% mai rapid decât restul segmentelor firmei.
Tinerii consumatori alimentează aceste tendinţe. Date prezentate de Institutul YouGov arată că, doar în ultimul an, proporţia persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani care au devenit vegetariene din raţiuni ecologice sau pentru stimularea bunăstării a crescut de la 9% la 19%.
Şi nu este vorba doar despre comportamentele de consum, notează Financial Times. "Ştim că tinerii vor să lucreze pentru companii care tratează cu seriozitate aceste lucruri", afirmă Rob Harrison, directorul institutului Consumator Etic (Ethical Consumer). "Din ce în ce mai multe companii din domenii inovative asumă misiuni etice, iar acestea se transpun în tendinţele de consum", explică el, oferind drept exemplu Fairphone, catalogat drept "primul smartphone etic şi modular din lume".
Citeşte şi: Vladimir Putin: Rusia e pregătită să coopereze cu toate ţările după principiul încrederii
Citeşte şi: Franţa şi Germania reafirmă necesitatea unui soluţii paşnice în conflictului din estul Ucrainei
Citeşte şi: Cel puţin 33 de morţi şi 20 de răniţi după ce un autocar a căzut într-un râu din Rajasthan
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe