- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Germania, pe primul loc într-un top al brandurilor de ţară
Germania este brandul care a ocupat prima poziţie în clasamentul "Nation Brands Index", care include 50 de ţări, pe locurile următoare aflându-se Franţa şi Marea Britanie, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul GfK America.
Germania, pe primul loc într-un top al brandurilor de ţară
Pe primele zece locuri în topul inclus în studiul "2008 Nation Brands Index" (NBI), realizat de GfK Roper Public Affairs & Media, divizie a GfK Custom Research North America, şi Simon Anholt, se află, în ordine, Germania, Franţa, Marea Britanie, Canada, Japonia, Italia, Statele Unite, Elveţia, Australia şi Suedia. Spania, Olanda, Norvegia şi Austria, Danemarca, Scoţia, Noua Zeelandă, Finlanda, Irlanda şi Belgia completează clasamentul, până la poziţia a 20-a.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Studiul are la bază sondaje în cadrul cărora au fost intervievaţi respondenţi din 20 de ţări dezvoltate şi în curs de dezvoltare şi cărora li s-a cerut să răspundă la o serie de întrebări. Întrebările au fost grupate pe şase categorii: exporturi, guvernare, cultură, populaţie, turism, imigraţii / investiţii. Clasamentul final are la bază media răspunsurilor la toate cele şase categorii.
Acelaşi studiu a stabilit că, din punct de vedere cultural, brandurile de ţară cele mai puternice sunt Franţa, Italia şi Marea Britanie, în timp ce brandurile cele mai populare sunt Canada, Australia şi Italia.
Japonia a ocupat poziţia de lider în clasificarea brandurilor de ţară din punct de vedere al exporturilor, fiind urmată de Statele Unite şi Germania, în timp ce, în topul realizat din punct de vedere al turismului, primul loc este ocupat de Italia, urmată de Franţa şi Spania.
Brandurile de ţară cele mai puternice atunci când a fost vorba de guvernare s-au dovedit a fi Elveţia, Canada şi Suedia, în timp ce statele care au ocupat primele locuri în clasamentul brandurilor de ţară realizat din punctul de vedere al imigraţiei şi investiţiilor au fost Canada, Marea Britanie şi Statele Unite.
"Indexul NBI este un clasament al ţărilor care măsoară percepţia internaţională asupra fiecărei naţiuni ca şi cum acestea ar fi branduri publice", a declarat Simon Anholt, iniţiatorul raportului. "În cadrul topului 10 al ţărilor care se bucură de cea mai bună percepţie internaţională, clasamentul arată existenţa unei corelaţii puternice între brandul naţional şi statutul economic al ţării respective", a adăugat el.
"În mod similar cu felul în care un brand comercial se bazează pe opiniile favorabile ale publicului pentru a vinde produse, statele depind de reputaţia şi imaginea pe care o au pentru a atrage turişti, afaceri, investiţii şi alte elemente importante pentru puterea financiară şi poziţia internaţională a unei ţări", a spus Xiaoyan Zhao, vicepreşedinte şi director al studiului NBI în cadrul GfK Roper Public Affairs and Media.
GfK şi Anholt realizează şi studiul "City Brands Index", care va fi dat publicităţii la sfârşitul anului.
Iniţiat anul acesta, studiul Nation Brands Index, realizat de Simon Anholt şi GfK Roper Public Affairs & Media, măsoară imaginea a 50 de ţări şi are la bază răspunsurile oferite de un panel de 20.000 de persoane cu vârste de peste 18 ani din 20 de ţări
GfK Roper Public Affairs & Media, divizie a GfK Custom Research North America, este specializată în sondaje de opinie, cercetări în domeniile media şi comunicare şi măsurarea reputaţiei corporate atât în Statele Unite, cât şi pe plan internaţional. Simon Anholt este specialist recunoscut pe plan internaţional pentru cunoştinţele sale în ceea ce priveşte brandingul de ţară, regional sau brandingul oraşelor. El este membru al Consiliului britanic pentru diplomaţie publică şi este consilier independent pe probleme de strategie de brand şi diplomaţie publică pentru alte circa 20 de guvernări naţionale, regionale şi locale. Anholt a dezvoltat conceptul de Nation Brands Index în 2005 şi este editorul fondator al jurnalului trimestrial "Place Branding and Public Diplomacy" şi autor al mai multor lucrări de branding.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO