Google ar fi admis că Rusia a încercat să influenţeze alegerile americane folosind reclame pe Youtube şi Gmail

Google ar fi recunoscut pentru prima dată faptul că operatori ruşi au exploatat platformele companiei, într-o încercare de a influenţa alegerile americane din 2016, conform unor surse familiare cu investigaţia, citate de The Independent.

Urmărește
461 afișări
Imaginea articolului Google ar fi admis că Rusia a încercat să influenţeze alegerile americane folosind reclame pe Youtube şi Gmail

Google ar fi admis că Rusia a încercat să influenţeze alegerile americane folosind reclame pe Youtube şi Gmail

Giganţii din Sillicon Valley au descoperit că zeci de mii de dolari au fost cheltuiţi pe reclame de către agenţi ruşi ce aveau ca scop răspândirea dezinformării prin intermediul produselor companiei Google, conform unor persoane ce au vorbit în condiţii de anonimat.

Descoperirea făcută de Google este semnificativă pentru că reclamele nu par a proveni de la acceaşi sursă afiliată Kremlinului, ce ar cumpăra reclame pe Facebook, un semn că eforturile ruse de a răspândi dezinformarea în mediul online ar putea reprezenta o problemă mult mai mare decât companiile din Sillicon Valley au crezut până acum.

Anterior, compania Google a minimalizat problema ingerinţelor ruse pe platformele sale de socializare, purtătoarea de cuvânt a companiei declarând că ”Google mereu monitorizează abuzul şi încălcările politicile firmei şi nu s-au remarcat dovezi că acest tip de campanie publicitară de dezinformare (not.red.) a fost efectuată pe platformele sale”.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici