Greenpeace a descoperit produse toxice în haine pentru copii

Greenpeace a afirmat, marţi, la Beijing că a depistat substanţe chimice periculoase în hainele pentru copii fabricate de firme mari precum Disney, Burberry sau Adidas.

Urmărește
238 afișări
Imaginea articolului Greenpeace a descoperit produse toxice în haine pentru copii

Greenpeace a descoperit produse toxice în haine pentru copii (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Organizaţia pentru apărarea mediului a explicat într-un comunicat că a supus analizei 82 de articole fabricate sub 12 mărci diferite şi a găsit la toate aceste firme produse chimice nocive.

Între mărcile celebre vizate de ONG figurează Nike, American Apparel, C&A şi Gap. Articolele testate au fost fabricate în 12 regiuni sau ţări şi o treime dintre ele în China.

"Părinţii atenţi ca hainele cumpărate pentru copiii lor să nu conţină produse chimice periculoase se confruntă cu un veritabil coşmar", a comentat Chih An Lee, de la Greenpeace.

Organizaţia a cerut Chinei, primul producător de textile şi primul consumator de produse chimice din lume, să nu mai folosească substanţe dăunătoare în industria sa textilă.

Nu este prima dată când Greenpeace ridică semne de întrebare asupra marilor fabricanţi de îmbrăcăminte.

În ultimii doi ani, ONG-ul a publicat mai multe studii care arată prezenţa unor substanţe chimice susceptibile să provoace cancer şi probleme hormonale în produsele unor firme precum Zara, Calvin Klein, Levi's şi Li Ning.

În 2011, Greenpeace a publicat "Dirty Laundry" şi "Dirty Laundry 2", două rapoarte care arată cum furnizorii marilor grupuri textile otrăvesc apa unor fluvii din China cu deşeurile lor, aceste substanţe chimice găsindu-se inclusiv în fibrele produselor vândute.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici