Greva salariaţilor căilor ferate afectează puternic traficul feroviar în Franţa

O grevă a salariaţilor căilor ferate, la apelul unor sindicate ostile reformei feroviare, după o zi de la mobilizarea controlorilor de trafic aerian, perturba traficul feroviar în Franţa joi dimineaţa, patru din zece trenuri aflându-se, în medie, în serviciu.

Urmărește
119 afișări
Imaginea articolului Greva salariaţilor căilor ferate afectează puternic traficul feroviar în Franţa

Greva salariaţilor căilor ferate afectează puternic traficul feroviar în Franţa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

SNCF a anunţat joi dimineaţa că perturbările se încadrau în anunţuri anterioare, la grevă participând numeroşi salariaţi.

Greva a început miercuri, la ora 17.00 GMT (20.00, ora României), şi urmează să se încheie vineri la ora 6.00 GMT (9.00, ora României).

Traficul feroviar internaţional urma să fie redus către Elveţia (un tren din două) şi Italia (unul din trei), şi să nu fie afectat pe liniile Eurostar (Londra), Thalys (Bruxelles, Amsterdam) şi Alléo (Germania).

La nivel regional, SNCF prevede "peste patru servicii TER (trenuri regionale) din zece", în medie, pe teritoriul naţional, în contextul în care există disparităţi.

La originea grevei se află reforma feroviară. Sindicatele apreciază că o "reformă este necesară", însă cea propusă de Guvern "vizează mai degrabă să răspundă exigenţelor liberale ale Bruxelles-ului, în loc să unifice", a declarat pentru AFP Gilbert Garrel, secretarul general CGT.

Sindicatele şi-au exprimat totodată îngrijorarea faţă de un proiect de creare a trei instituţii publice cu caracter industrial şi comercial (EPIC) care, în opinia lor, deschide o cale spre o prăbuşire a sistemului feroviar.

"Fără această reformă, sistemul francez se va zibi de un zid", a declarat preşedintele SNCF Guillaume Pepy, apreciind că unirea SNCF cu Reţeaua Ferată din Franţa (RFF), care gestionează infrastructura, este necesar "să permită un câştig considerabil în efecienţă".

În afară de reformă, sindicatele protestează şi faţă de desfiinţarea de locuri de muncă. Garrel subliniază că SNCF a pierdut "10.000 de salariaţi în cinci ani". "Guillaume Pepy spunea că el va stabiliza efectivul, însă, în fapt, dă afară încă 2.000 de salariaţi în 2013", a adăugat liderul sindical.

Greva vizează totodată salariile. "În contextul în care negocierile salariale încep vineri, am fost avertizaţi, deja, că (salariile) vor fi blocate", deplânge Gilbert Garrel.

SNCF are aproximativ 150.000 de salariaţi în sectorul feroviar, iar zilnic circulă aproximativ 15.000 de trenuri.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici