Israelul finalizează modernizarea barierei cu Fâşia Gaza. Peste o mie de persoane au fost angrenate în proiect

  • Armata a propus construirea barierei după ce gruparea Hamas a folosit reţeaua de tuneluri pentru operaţiuni ofensive contra Israelului
  • Construcţia barierei modernizate a Israelului cu Fâşia a început în 2017 şi a durat trei ani şi jumătate
  • Peste 1.200 de persoane au lucrat la acest proiect în zeci de puncte de-a lungul frontierei şi au fost înfiinţate special şase fabrici de beton de-a lungul graniţei.
Urmărește
832 afișări
Imaginea articolului Israelul finalizează modernizarea barierei cu Fâşia Gaza. Peste o mie de persoane au fost angrenate în proiect

Sursa foto: profimedia

Israelul a finalizat, după 3 ani şi mai multe conflicte violente, bariera modernizată de 65 de kiliometri cu Fâşia Gaza.

Armata a propus construirea barierei, după ce gruparea Hamas a folosit o reţea de tuneluri pentru a desfăşura misiuni ofensive în timpul operaţiunii Protective Edge. Oficialii au dorit cu orice preţ să stopeze valul de atacuri pornite din Gaza către oraşele din sudul Israelului iar ridicarea unei asemenea fortificaţii a reprezentat o soluţie viabilă, conform publicaţiei The Jerusalem Post.

Ministrul apărării, Benny Gantz, a lăudat bariera şi a declarat că aceasta "privează Hamas de unul dintre atuurile sale şi interpune un zid de fier, senzori şi beton între ea şi locuitorii oraşelor israeliene aflate în sud".

Construcţia barierei modernizate a Israelului cu Fâşia a început în 2017 şi a durat trei ani şi jumătate. Construcţia a continuat inclusiv în timpul protestelor din „Marşul întoarcerii” şi al diferitelor runde de lupte care au avut loc între FDI şi grupurile de atacatori din enclava de coastă. Fortificaţia a costat aproximativ 3,5 miliarde NIS.

"Nu există niciun loc în lume care să fi construit o barieră subterană", a declarat directorul Administraţiei Gardului, gen. de brigadă dr. Eran Ofir. "A fost un proiect foarte complex, atât din punct de vedere operaţional, cât şi ingineresc", citează The Jerusalem Post.

Potrivit Ministerului Apărării, peste 1.200 de persoane au lucrat la acest proiect în zeci de puncte de-a lungul frontierei şi au fost înfiinţate şase fabrici de beton de-a lungul graniţei. Aproximativ 330.000 de camioane au turnat circa 3 milioane de metri cubi de beton pentru proiect, "suficient pentru a pava un drum din Israel până în Bulgaria", a declarat Ofir.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici