Israelul lansează o bătălie mediatică pe Internet, pentru a-şi susţine versiunea asupra raidului

Criticat din toate părţile după asaltul sângeros al comandourilor israeliene împotriva unui convoi de nave umanitar cu destinaţia Gaza, Israelul a contraatacat cu publicarea mai multor înregistrări video pentru a încerca să demonstreze că militanţii de la bord au declanşat violenţele.

Urmărește
17 afișări
Imaginea articolului Israelul lansează o bătălie mediatică pe Internet, pentru a-şi susţine versiunea asupra raidului

Israelul lansează o bătălie mediatică pe Internet, pentru a-şi susţine versiunea asupra raidului (Imagine: Captură video)

Bătălia cu privire la evenimentele din 31 mai este activă pe YouTube, protagoniştii multiplicând înregistrările pentru a-şi apăra fiecare versiunea faptelor în legătură cu acest raid soldat cu moartea a nouă pasageri ai vaporului turc Mavi Marmara.

Israelul a afirmat că trupele sale au fost atacate violent atunci când au urcat la bordul navei Mavi Marmara şi au deschis focul pentru a se apăra. Militanţii susţin, în schimb, că militarii israelieni au început să tragă focuri de armă imediat cum au urcat la bord, determinându-i pe pasageri să se apere.

La început, au circulat în lumea întreagă imagini haotice cu abordarea navei de către militari. O înregistrare video cu pasageri însângeraţi şi jurnalişti care chemau ajutor a fost transmisă în direct de la bordul navei, provocând indignarea generală.

În faţa acestui fapt, Israelul şi-a pus în funcţiune maşina de propagandă, difuzând pe YouTube o serie de înregistrări video pentru a-şi sprijini versiunea asupra faptelor.

Un film al comandourilor de elită care se luptă cu militanţii a devenit unul dintre principalele succese ale acestei maşinării.

"Peste 1,6 milioane de persoane au privit aceste imagini. Ele au fost folosite şi pe bloguri şi forumuri", a afirmat locotenentul Aliza Landes, şeful departamentului media al armatei.

Alte imagini surprinse de camerele de supraveghere ale navei îi arată pe militanţi pregătindu-se de confruntare.

"Pot fi văzuţi împărţindu-şi bare de metal şi punându-şi măşti. Se pot vedea luminile vaporului (israelian) care se apropie, în timp ce este clar că ei se pregătesc de luptă, a declarat locotenentul Landes. YouTube este cel mai bun mijloc pe care îl avem, iar înregistrările video arată imagini puternice".

Israelul a fost criticat pentru că a folosit această campanie de imagini confiscate de la jurnaliştii aflaţi la bordul navei, cum ar fi interviul unui militant înainte de raid, în care acesta îşi exprima dorinţa de a deveni martir.

Site-ul Twitter a fost, de asemenea, foarte utilizat, ambele părţi postând o multitudine de mesaje în momentul asaltului. Dar majoritatea au venit din partea organizatorilor acţiunii umanitare, care comentau imaginile difuzate în direct pe Internet.

Chaim Shacham, director de informaţii în Ministerul de Externe, afirmă că Israelul este conştient de importanţa acestei bătălii mediatice.

"Este foarte clar pentru noi că aceasta va fi o cursă a imaginilor", a declarat el pentru AFP, precizând că marina avea cameramani la bordul elicopterelor şi vapoarelor de patrulă. Filmarea făcea parte din plan.

Toate înregistrările video postate de Israel pe Internet au fost montate, nu au nicio dată şi nu arată decât scene care susţin versiunea israeliană. Dar acestea nu explică ce s-a întâmplat înainte sau după.

Shacham neagă că aceste imagini deformează realitatea. "Ele prezintă la fel de bine povestea soldaţilor, cât şi pe cea a protestatarilor, şi arată clar cum soldaţii urcă la bord cu ajutorul corzilor şi sunt loviţi".

"Imaginile arabe şi turce sunt foarte revelatoare. Ele arată jihadişti la bordul navei cu intenţia de a lovi soldaţii cu toată forţa", adaugă el.

Pentru Yariv Ben Eliezer, un expert în gestionarea propagandei, eforturile israeliene pe Interent sunt minime şi foarte tardive. "Am pierdut războiul de propagandă înainte ca acesta să înceapă. Suntem consideraţi de toată lumea ca Goliat, iar militanţii «umanitari» ca David, astfel că indiferent ce facem am pierdut".

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici