Istoria Netflix, de la DVD la streaming

  • Pe 29 august 1997, Marc Randolph şi Reed Hastings înfiinţau Netflix
  • Netflix a livrat DVD-ul cu numărul 1 miliard în februarie 2007
  • Astăzi, Netflix are încasări de peste 20 de miliarde de dolari din streaming
  • Nu ştiu dacă astăzi ţi-ai imagina viaţa fără Netflix şi, probabil, nici fondatorii serviciului nu şi-au imaginat unde vor ajunge.
Urmărește
780 afișări
Imaginea articolului Istoria Netflix, de la DVD la streaming

Istoria Netflix, de la DVD la streaming

Exact acum 23 de ani, în Scotts Valley, California, Marc Randolph şi Reed Hastings înfiinţau o companie care îşi propunea să calce pe urmele Amazon.

De fapt, ideea Netflix i-a venit lui Hastings după ce a fost penalizat de Blockbuster pentru că a înapoiat cu întârziere filmul “Apollo 13”. Aşa că Netflix a abordat lucrurile altfel. Pentru un abonament lunar, puteai închiria câte filme vroiai, fără penalizări de întârziere şi fără taxe de transport.

Numai că lucrurile n-au mers bine, Netflix înregistra pierderi, iar gigantul Blockbuster a făcut o ofertă de 50 de milioane de dolari pentru cumpărare. Ofertă refuzată inspirat, pentru că după atacul de la 11 septembrie 2001, vânzările de DVD playere au explodat, iar DVD-ul a devenit cel mai la modă cadou.

Totuşi, pe la jumătatea anilor 2000, tehnologia a permis dezvoltarea ideii pe care cei doi o coceau de ceva vreme – distribuţia digitală.

Reed Hastings îşi aduce aminte că n-a fost uşor să ajungă aici. „Din 2004 până în 2007 am avut o luptă epică şi fioroasă cu Blockbuster. Cred că dacă ar fi început cu doi ani mai devreme, ar fi câştigat”, a povestit Reed Hastings.

În februarie 2007, Netflix livra DVD-ul cu numărul 1 miliard, dar afacerea se îndrepta către streaming, avantajul fiind că puteau oferi mult mai multe titluri decât cele imprimate pe DVD.

În prezent, Netflix are peste 167 de milioane de abonaţi şi venituri de peste 20 de miliarde de dolari. Serviciul de închiriere de DVD-uri încă există, dar contribuie cu o foarte mică parte la veniturile companiei.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici