Conform noilor reguli, recenziile trebuie postate în maxim 15 zile de la vizită şi trebuie să fie relevante şi detaliate. Afacerile vor putea cere eliminarea recenziilor false sau a celor mai vechi de doi ani care nu mai sunt relevante. De asemenea, recenziile plătite sau stimulate prin diverse beneficii vor deveni ilegale.
„Astăzi marcăm un pas important pentru protecţia afacerilor noastre”, a declarat Daniela Santanché, ministrul italian al turismului.
„Recenziile, care datorită acestei intervenţii legislative vor fi într-adevăr veridice, sunt fundamentale pentru succesul companiilor şi pentru încrederea consumatorilor şi turiştilor”.
Ministerul italian al întreprinderilor a dezvăluit că recenziile false sau manipulate afectează între 6% şi 30% din veniturile afacerilor din sectorul ospitalităţii şi turismului. Autorităţile antitrust din Italia vor fi responsabile cu verificarea recenziilor şi aplicarea eventualelor amenzi.
Cu toate acestea, unii experţi îşi exprimă îngrijorarea cu privire la protecţia datelor personale şi se tem că interzicerea recenziilor anonime ar putea reduce drastic numărul comentariilor online despre hoteluri şi restaurante.
„Recenziile false sunt o problemă pentru concurenţa loială între companii, deoarece pot avea un impact major asupra vânzărilor, şi sunt, de asemenea, o problemă pentru consumatorii care pot fi induşi în eroare”, explică, potrivit Reuters, Michele Carrus, preşedintele asociaţiei de consumatori Federconsumatori.