Italia: salvarea economiei vine de la biciclete. Programul de relansare este însă pentru cei cu bani

  • Planul Italiei de redresare economică include un program prin care cei care cumpără mijloace mai verzi de transport, cum sunt bicicletele şi trotinetele electrice
  • Aceştia primesc înapoi 60% din preţul acestora
  • Însă pentru a putea beneficia de acest program, trebuie să dispui de ceva bani, scrie Bloomberg.
Urmărește
528 afișări
Imaginea articolului Italia: salvarea economiei vine de la biciclete. Programul de relansare este însă pentru cei cu bani

Italia: salvarea economiei vine de la biciclete. Programul de relansare este însă pentru cei cu bani

Planul Italiei de redresare economică include un program prin care cei care cumpără mijloace mai verzi de transport, cum sunt bicicletele şi trotinetele electrice, primesc înapoi 60% din preţul acestora. Însă pentru a putea beneficia de acest program, trebuie să dispui de ceva bani, scrie Bloomberg.

Asemeni multor programe pentru combaterea impactului Covid la nivel mondial, programul italian este avantajos pentru o mulţime de oameni care nu au cea mai mare nevoie de acesta, contribuind chiar la adâncirea diferenţelor de venit pe care pandemia le-a scos la iveală şi le-a exacerbat. 

Puţini ar putea argumenta că încurajarea unui transport mai verde este rea, iar programul pentru biciclete este disponibil pentru toată lume. Realitatea este însă că persoanele cu venituri mai modeste, frecvent dependente de stimulentele guvernamentale, nu dispun de suficiente fonduri pentru astfel de achiziţii, chiar şi cu un discount de 60%.

„Programe de acest gen tind să încurajeze persoanele mai avute să cumpere produse mai scumpe. Dacă nu dispui de bani, nu te vor ajuta prea mult, astfel că aceste programe tind să sporească inegalitatea“, arată Rosamaria Bitetti, economist la Universitatea Luiss din Roma.

O modalitate mai bună de stimulare a economiei ar privi o concentrare pe reduceri de taxe, pe creşteri ale asigurărilor de şomaj sau investiţii în infrastructură şi cercetare. Însă astfel de idei, spune Bitetti, sunt de obicei mai puţin vizibile pentru alegători.

Pandemia are bineînţeles un impact diferit asupra diverselor populaţii. Cele sărace şi non-albe au mai multe „şanse“ de a contracta virusul, înregistrează rate mai ridicate de mortalitate din cauza inegalităţilor legate de condiţiile de trai şi servicii medicale.

Guvernele din întreaga lume încearcă să direcţioneze bani către cei care au cea mai mare nevoie de ei, iar o parte din aceştia chiar ajung la ei. Totuşi, criticii spun că multe programe bine intenţionate tind să-i ajute mai mult pe cei avuţi decât pe cei săraci.

În pofida crizei economice, cei care au fost suficient de norocoşi pentru a-şi păstra locul de muncă au putut economisi, sau au fost chiar forţaţi să economisească având în vedere carantina, iar aceşti bani se duc acum pe renovări, televizoare, biciclete.

Bicicletele reprezintă unul dintre cele mai puternice simboluri ale culturii moderne italiene. În Roma anului 2020, acestea prezintă o imagine mai complexă a clasei şi oportunităţii. Bicicletele sunt acum simultan obiectul dorinţei clasei de mijloc şi instrument al meseriei pentru legiunile de imigranţi care lucrează în domeniul livrărilor.

În total, Italia a alocat aproximativ 210 mil. de euro pentru „bonusul pentru mobilitate“, o mică parte din măsurile anti-Covid ale guvernului. Beneficiile clasei de mijloc de pe urma bonusului pălesc însă în comparaţie cu ce câştigă bogaţii care controlează cele mai mari companii din domeniu.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici