Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume

Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană. Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume, potrivit CNN.

Urmărește
2208 afișări
Imaginea articolului Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume

Wikipedia Commons

Există o vorbă populară în italiană - similară cu cea folosită de anglofoni „when hell freezes over” - care se traduce prin „o voi face când podul spre Messina va fi terminat".

Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a înşirat butoaie şi lemn pentru a muta 100 de elefanţi de război din Cartagina la Roma în anul 252 î.Hr. conform scrierilor lui Pliniu cel Bătrân. De atunci, diverse planuri, inclusiv o idee de a construi un tunel, au apărut şi au dispărut.

Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume.

Acum, marele proiect ingineresc ar putea fi efectiv realizat, datorită unui decret adoptat luna trecută de guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan avansat ultima dată pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru.

În 2006, licitaţia pentru construirea podului a fost atribuită unui consorţiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild. Când guvernul Berlusconi a căzut în acel an, planurile de construire a podului s-au prăbuşit odată cu guvernul său. Următorul prim-ministru, Romano Prodi, a considerat că este o risipă de bani şi un risc pentru mediu.

De atunci, diverse guverne au încercat să îl reînvie, iar actuala coaliţie de guvernare condusă de Meloni, Salvini şi Berlusconi l-a inclus pe lista promisiunilor din campania electorală. Când Salvini a devenit ministru al transporturilor, a făcut din el prioritatea sa, mizând moştenirea sa pe acest pod.

WeBuild, care are încă pe hârtie atribuirea licitaţiei, a dat în judecată guvernul pentru încălcarea contractului după ce proiectul a fost pus în pauză, dar rămâne cea mai probabilă companie care va primi din nou lucrarea, în ciuda „manifestărilor de interes din toată lumea, inclusiv din China”, a declarat Salvini pentru Asociaţia Presei Străine la Roma în martie, când a prezentat planul.

„Cei care au câştigat licitaţia din 2006 sunt cei care cel mai probabil vor continua cu versiunea finală a proiectului”, a spus el, fără a numi direct WeBuild.

Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie.

„Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit şi actualizat, proiectul poate începe”, a declarat Longo în parlament. „Proiectarea executivă se aşteaptă să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi puţin mai mult de şase ani”.

Costul proiectului este de 4,5 miliarde de euro (4,96 miliarde de dolari) doar pentru pod şi de 6,75 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari) pentru infrastructura de susţinere a acestuia pe ambele părţi, care include modernizarea legăturilor rutiere şi feroviare, construirea de terminale şi efectuarea lucrărilor pregătitoare pe teren şi pe fundul mării pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcţiei, potrivit planului.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici