- Home
- Externe
- ROMA, (01.05.2023, 11:18)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume
Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană. Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume, potrivit CNN.
Urmărește
2208 afișări
Wikipedia Commons
Există o vorbă populară în italiană - similară cu cea folosită de anglofoni „when hell freezes over” - care se traduce prin „o voi face când podul spre Messina va fi terminat".
Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a înşirat butoaie şi lemn pentru a muta 100 de elefanţi de război din Cartagina la Roma în anul 252 î.Hr. conform scrierilor lui Pliniu cel Bătrân. De atunci, diverse planuri, inclusiv o idee de a construi un tunel, au apărut şi au dispărut.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume.
Acum, marele proiect ingineresc ar putea fi efectiv realizat, datorită unui decret adoptat luna trecută de guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan avansat ultima dată pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru.
În 2006, licitaţia pentru construirea podului a fost atribuită unui consorţiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild. Când guvernul Berlusconi a căzut în acel an, planurile de construire a podului s-au prăbuşit odată cu guvernul său. Următorul prim-ministru, Romano Prodi, a considerat că este o risipă de bani şi un risc pentru mediu.
De atunci, diverse guverne au încercat să îl reînvie, iar actuala coaliţie de guvernare condusă de Meloni, Salvini şi Berlusconi l-a inclus pe lista promisiunilor din campania electorală. Când Salvini a devenit ministru al transporturilor, a făcut din el prioritatea sa, mizând moştenirea sa pe acest pod.
WeBuild, care are încă pe hârtie atribuirea licitaţiei, a dat în judecată guvernul pentru încălcarea contractului după ce proiectul a fost pus în pauză, dar rămâne cea mai probabilă companie care va primi din nou lucrarea, în ciuda „manifestărilor de interes din toată lumea, inclusiv din China”, a declarat Salvini pentru Asociaţia Presei Străine la Roma în martie, când a prezentat planul.
„Cei care au câştigat licitaţia din 2006 sunt cei care cel mai probabil vor continua cu versiunea finală a proiectului”, a spus el, fără a numi direct WeBuild.
Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie.
„Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit şi actualizat, proiectul poate începe”, a declarat Longo în parlament. „Proiectarea executivă se aşteaptă să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi puţin mai mult de şase ani”.
Costul proiectului este de 4,5 miliarde de euro (4,96 miliarde de dolari) doar pentru pod şi de 6,75 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari) pentru infrastructura de susţinere a acestuia pe ambele părţi, care include modernizarea legăturilor rutiere şi feroviare, construirea de terminale şi efectuarea lucrărilor pregătitoare pe teren şi pe fundul mării pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcţiei, potrivit planului.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Unul din trei oameni suferă de „ura față de mișcare”. Fenomenul poartă numele de misokinezie
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul care a lăsat-o pe Sabrina Carpenter să filmeze scene provocatoare în Biserică a fost eliberat
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe