Kremlinul apelează la propagandă şi peste Ocean. Ce naraţiuni dezinformatoare sunt folosite pentru alegerile prezidenţiale din SUA

Kremlinul apelează la americani care nu sunt corect informaţi şi la firme comerciale de relaţii publice din Rusia pentru a răspândi dezinformări cu privire la cursa prezidenţială din SUA.

Urmărește
513 afișări
Imaginea articolului Kremlinul apelează la propagandă şi peste Ocean. Ce naraţiuni dezinformatoare sunt folosite pentru alegerile prezidenţiale din SUA

Kremlinul nu renunţă la propagandă nici peste Ocean. Ce naraţiuni dezinformatoare sunt folosite pentru alegerile prezidenţiale din SUA

Oficiali de top din serviciile de informaţii americane au avertizat că Moscova apelează la diverse mijloace pentru a răspândi dezinformare despre alegerile prezidenţiale din SUA în rândul cetăţenilor americani care nu sunt bine informaţi, scrie Associated Press (AP).

Avertismentul lansat de către oficialii de top din cadrul serviciilor de informaţii vine după câteva săptămâni tumultoase în politica americană, care au forţat Rusia, Iranul şi China să revizuiască unele dintre detaliile manualului lor de propagandă.

„Publicul american ar trebui să ştie că conţinutul pe care îl citeşte online - în special pe reţelele de socializare - ar putea fi propagandă străină, chiar dacă pare să provină de la compatrioţi americani sau din Statele Unite”, a declarat un oficial din cadrul Biroului directorului serviciilor naţionale de informaţii sub protecţia anonimatului.

Cum acţionează Kremlinul

Potrivit AP, grupurile afiliate regimului de la Kremlin angajează din ce în ce mai mult firme de marketing şi comunicare situate în Rusia, pentru a externaliza o parte din munca de creare a propagandei digitale, au declarat oficialii în timpul şedinţei de informare cu reporterii.

Două astfel de firme au făcut obiectul unor noi sancţiuni americane anunţate în martie. Autorităţile spun că cele două companii ruseşti au creat site-uri web şi profiluri false pe reţelele de socializare pentru a răspândi dezinformarea Kremlinului.

Aceasta metodă se poate axa pe candidaţi sau pe vot, dar şi pe subiecte care sunt dezbătute în SUA, cum ar fi imigraţia, criminalitatea sau războiul din Gaza.

Întrucât aceste site-uri şi profiluri pe reţelele de socializare sunt create cu ajutorul inteligenţei artificiale şi imită foarte bine posturile de ştiri din SUA, americanii nu pun la îndoială veridicitatea acestor informaţii răspândite, pe care ei le consideră oficiale.  

„De asemenea, în mod îngrijorător, subliniază măsura în care actorii străini - şi în special Rusia - se bazează atât pe americanii inconştienţi, cât şi pe cei conştiincioşi, pentru a promova în Statele Unite naraţiuni de orientare străină”, a afirmat Warner, un democrat din Virginia, într-o declaraţie.

Potrivit oficialilor care se ocupă cu monitorizarea dezinformării, numărul avertismentelor lansate către actorii politici din SUA s-a dublat în acest an, alegerile din luna noiembrie fiind „în vizorul actorilor răi din întreaga lume”.

Tentativa de asasinare a lui Donald Trump, unul dintre exemple

Rusia şi alte ţări s-au orientat rapid pentru a exploata schimbările recente de pe scena politică americană, printre care tentativa eşuată de asasinare a lui Donald Trump, dar şi retragerea lui Joe Biden din cursa prezidenţială.

În urma atacului asupra lui Trump, de exemplu, agenţiile ruse de dezinformare au amplificat rapid afirmaţiile potrivit cărora retorica democrată a condus la împuşcare sau chiar teorii ale conspiraţiei nefondate care sugerează că Biden sau guvernul ucrainean au orchestrat tentative, punctează AP.

„Aceste voci pro-ruse au încercat să lege tentativa de asasinat de războiul continuu al Rusiei împotriva Ucrainei”, a concluzionat Digital Forensic Research Lab al Atlantic Council, care urmăreşte dezinformarea rusă.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici