Viktor Şutkin, directorul societăţii Svetoslav, care a efectuat ultimul control tehnic al navei, a declarat pentru cotidian că anul acesta au fost efectuate reparaţii, o renovare totală a navei fiind prevăzută în 2012.
„Am văzut cum funcţiona motorul şi avea probleme (…), dar, în ansamblu, am apreciat starea navei ca satisfăcătoare. Următorul control al navei Bulgaria şi renovarea sa totală erau prevăzute în 2012”, a continuat el.
De asemenea, Roman Kalmikov, directorul Forvater, societatea care a operat nava Bulgaria până în februarie, a declarat că era periculos şi prea scump să fie reparată, lucru care a determinat întreprinderea sa să renunţe la acest vapor.
„Potrivit experţilor noştri, pentru a călători în deplină securitate pe acest vapor erau necesare şapte milioane de ruble (175.000 de euro). Acesta este motivul pentru care noi am renunţat la Bulgaria”, a spus el.
Autorităţile ruse au anunţat marţi reţinerea directorului societăţii ArgoRetchTour, Svetlana Iniakina, care opera nava, dar şi a unui expert din cadrul serviciului public pentru navigaţie fluvială, Iakov Ivaşov, care a autorizat vaporul să navigheze.
Nava Bulgaria s-a scufundat în câteva minute, duminică, având peste 200 de pasageri la bord. Doar 79 de persoane au putut fi salvate.