Ministerul indonezian al Transporturilor afirmă că AirAsia Indonesia a folosit un culoar de zbor fără autorizaţie în ziua în care avionul Airbus A320-200 s-a scufundat în Marea Java, la scurt timp după decolare. Autorităţile încearcă să determine cum anume a putut efectua compania acest zbor Surabaya-Singapore fără permisiune.
„În prezent, am luat măsuri împotriva a opt oficiali – doi din Ministerul Transporturilor, patru din serviciul de navigaţie aeriană AirNav şi doi oficiali ai aeroportului”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Hadi Mustofa.
„Unul dintre oficialii Ministerului Transporturilor a fost concediat, iar un altul a fost suspendat. În ceea ce priveşte alţi şase oficiali, unii au fost suspendaţi temporar şi alţii au fost mutaţi pe alte posturi”, a adăugat el.
AirAsia Indonesia, o filială a companiei malaysiene AirAsia, a primit deja interdicţia de a folosi culoarul de zbor Surabaya până la încheierea anchetei, deşi autorităţile din Singapore i-au acordat permisiunea de zbor.
În ceea ce priveşte căutarea victimelor şi a fragmentelor de avion, în special cutiile negre, s-au făcut puţine progrese în ultimele zile din cauza condiţiilor meteorologie nefavorabile, potrivit autorităţilor indoneziene.
„Vremea este principalul nostru obstacol. Cerul s-a degajat de nori în această dimineaţă, dar apoi a început iar să plouă, iar acum s-a luminat iar. Continuă să se schimbe la fiecare una sau două ore”, a declarat pentru AFP prim-amiralul Rasyid Kacong, comandantul căutărilor în mare.
În cea de-a 11-a zi de căutări, doar 39 de cadavre fuseseră recuperate din totalul de 162. Printre pasageri se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Rémi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian şi un cetăţean al statului Singapore.