"Anchetatorii Biroului de Anchete şi Analize (BEA) au detectat semnalul balizelor înregistratoarelor de bord", a afirmat principalul anchetator comorian, Ali Abdou Mohamed, într-un comunicat recepţionat prin fax la Paris şi purtând ştampila Agenţiei Naţionale a Aviaţiei Civile şi Meteorologiei din Insulele Comore.
O purtătoare de cuvânt a BEA, organismul oficial de investigaţie francez, a confirmat că semnalul balizelor celor două înregistratoare ale aparatului companiei Yemenia a fost reperat.
"BEA confirmă că semnalul celor două balize acustice a fost reperat în această dimineaţă în cursul cercetărilor submarine întreprise pentru localizarea înregistratorelor de bord ale zborului IY 626", a anunţat BEA într-un comunicat.
"Cercetările pentru localizarea înregistratoarelor de bord şi a epavei avionului continuă cu participarea forţelor armate franceze şi yemenite în cadrul anchetei tehnice realizate de autorităţile comoriene", adaugă Ali Abdou Mohamed, în comunicat.
Balizele celor două cutii negre ale unui avion emit de sub apă un semnal (1 bip/secundă la o frecvenţă de 37,5 kiloherţi) timp de 30 de zile, lucru care facilitează localizarea lor. Cele două balize sunt de mărimea unui tub gros de aspirină şi sunt conectate la cutiile negre.
Obiectivul găsirii cutiilor negre – sau înregistratoare de zbor – este de a înţelege mai bine circumstanţele şi cauzele unui accident.
Analiza cutiilor negre permite în 90 la sută dintre cazuri stabilirea cauzelor unui accident, potrivit lui Robert Galan, pilot şi expert pe lângă tribunalele franceze.