Misterul se adânceşte în legătură cu soarta avionului Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines. Milioane de persoane din întreagă lume caută pe Internet rămăşiţele avionului

Enigma zborului MH370 se adânceşte şi conduce la creşterea numărului de teorii în legătură cu soarta avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines şi a celor 239 de pasageri şi membri ai echipajului, în absenţa unor elemente decisive, după mai mult de zece zile de căutari.

Urmărește
2119 afișări
Imaginea articolului Misterul se adânceşte în legătură cu soarta avionului Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines.  Milioane de persoane din întreagă lume caută pe Internet rămăşiţele avionului

Misterul se adânceşte în legătură cu soarta avionului Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Piloţii au reuşit să aterizeze cu avionul avariat pe o pistă improvizată, sau au zburat deliberat în "umbra" unui alt avion, pentru a evita aparatele radar? Avionul Boeing a zburat mai multe ore? A aterizat în Maldive, sau în Pakistan?

Unele dintre ipotezele privind soarta avionului seamănă mai mult cu un scenariu la Hollywood şi nu au nicio legătură cu aviaţia, dar dispariţia fără urmă a Boeingului 777 permite aparţia unor explicaţii incredibile.

Una dintre cele mai recente teorii, apărută pe reţelele de socializare, susţine că un incendiu în cabina piloţilor sau un eveniment grav apărut la bordul avionului a determinat scoatereea din funcţiune a sistemului de comunicaţie ale Boeingului, la puţin timp după decolare, şi i-a obligat pe piloţi să încerce o aterizare de urgenţă.

Foşti piloţi ai unor curse de linie susţin că această ipoteză ar explica de ce avionul s-a abătut de la traseul stabilit - un demers "deliberat", potrivit autorităţilor malaysiene - şi s-a îndreptat spre vest, renunţând la planul de zbor Kuala Lumpur-Beijing.

"Este posibil ca piloţii să fi decis să facă tot posibilul pentru rezolvarea unei probleme foarte complicate, în urma unui incendiu declanşat în cabină, sau la bordul avionului", a explicat Barry Schiff, pilot cu o experienţă de 34 de ani, pentru postul de televiziune CNN.

De asemenea, există şi ipoteze că piloţii avionului, sau persoane care au urmărit deturnarea aparatului, au dezactivat principalele sisteme de comunicaţie şi localizare a Boeingului 777, pentru ca acesta să nu mai poată fi detectat de radar.

Alte ipoteze sugerează că persoanele aflate la comanda avionului au profitat de traseul unui aparat al Singapore Airlines pentru a determina dispariţia Boeingului de pe ecranele radar.

În China, de unde sunt originari 153 dintre pasagerii Boeingului dispărut, internauţii au lansat ipoteza că avionul s-ar fi dezintegrat, după ce a fost lovit de un meteorit.

- "Tot ceea ce nu este dezminţit este adevărat"

"Toate aceste teorii iau amploare în absenţa unor informaţii verificate" în legătură cu soarta avionului, spune Paul Yap, profesor de aeronautică la Universitatea politehnică Temasek din Singapore. "Tot ceea ce nu este dezminţit este considerat adevărat, ceea ce face ca numeroase teorii să fie luate în calcul", adaugă el.

Între timp, poliţia din Maldive a anunţat miercuri că va analiza informaţiile publicate de un site local, care a dezvăluit că locuitorii din regiune au văzut "un avion mare zburând la mică altitudine" în ziua disparţiei misterioase a zborului MH370.

"Am reuşit chiar să-i observ uşile", a declarat unul dintre localnici.

Insulele Maldive, situate însă cu mult în afara zonelor de căutare stabilite de Malaysia pe baza informaţiilor oferite de aparatele radar, nu se află printre ţările incluse în operaţiunile pentru găsirea avionului.

Anchetatorii şi-au îndreptat atenţia şi asupra piloţilor de la compania Malaysia Airlines, Zaharie Ahmad Shah şi Fariq Abdul Hamid, după ipotezele că întreruperea sistemelor de comunicaţie de la bordul aparatului ar fi putut fi făcută doar de persoane cu experienţă în acest sens.

În consecinţă, locuinţele celor doi piloţi au fost percheziţionate, trecutul lor verificat, dar nimic nu a permis pentru moment să se sugereze implicarea lor într-un eventual act de sabotaj.

Comandantul avionului, Zaharie Ahmad Shah, este un susţinător al opoziţiei din Malaysia, iar presa locală a scris că ar fi avut o relaţie cu fiica liderului opoziţiei, Anwar Ibrahim.

Aceste informaţii au dus la apariţia unor dezbateri privind o eventuală răzbunare a pilotului pentru condamnarea lui Anwar Ibrahim, pronunţată cu doar câteva ore înainte de decolarea zborului MH370, la 8 martie. Apropiaţii pilotului au respins toate aceste informaţii şi le-au catalogat drept "defăimătoare".

Până la descoperirea avionului, teoriile conspiraţiei şi speculaţiile privind soarta aparatului Boeing vor continua, asigură David Kaminski-Morrow, jurnalist la revista Flight International. "Orice pistă neexplorată reprezintă o posibilitate", consideră el.

Între timp, milioane de persoane din întreagă lume caută pe Internet rămăşiţele avionului Boeing aparţinând companiei Malaysia Airlines, într-un proiect amplu a cărui finalitate este însă greu de prevăzut.

Compania americană de imagini prin satelit DigitalGlobe estima luni că trei milioane de persoane au folosit platforma pusă la dispoziţie pentru a "răscoli" mările şi ţările din regiune, în căutarea avionului.

Compania a identificat 257 de milioane de hărţi consultate online şi 2,9 milioane de zone marcate dintr-un motiv sau altul - urme suspecte, pete de carburant - de către utilizatorii de Internet transformaţi în anchetatori în acest caz.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici