Mulţi comisari UE se opun planului climatic anunţat de Ursula von der Leyen

  • Proiectul climatic anunţat de Ursula von der Leyen divizează Comisia Europeană.
  • Planul, care prevede măsuri severe în industriile auto, aviatică, navală şi în domeniile agriculturii şi alimentaţiei, este contestat şi de unele ţări.
Urmărește
1631 afișări
Imaginea articolului Mulţi comisari UE se opun planului climatic anunţat de Ursula von der Leyen

Mulţi comisari UE se opun planului climatic anunţat de Ursula von der Leyen

Mulţi comisari europeni se opun controversatului plan de reducere a poluării anunţat de Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, un proiect care, dacă va fi aprobat de Parlamentul European şi de Consiliul Uniunii Europene, ar putea afecta puternic industriile auto, aviatică şi navală.

În centrul planului este extinderea Sistemului tranzacţionării emisiilor poluante (ETS), o idee susţinută de doi politicieni germani, cancelarul Angela Merkel şi Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene.

Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime. Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.

Planul a generat dispute puternice şi a divizat Comisia Europeană. Mulţi membri ai Comisiei Europene nu sunt de acord cu aceste măsuri stricte, iar situaţia aproape că a generat o revoltă, afirmă surse citate de site-ul Politico.eu.

Propunerile privind modificările din industria auto, aviatică şi navală, precum şi din agricultură şi din sectorul alimentar sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea "Vestele Galbene", care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai.

„Este vorba de o propunere toxică", a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Proiectul legislativ al Comisiei Europene riscă să sufere modificări semnificative pentru a putea fi aprobat în Parlamentul European şi în Consiliul UE.

CITEŞTE ŞI: Planul Comisiei Europene privind reducerea poluării, contestat în Parlamentul European şi de ţări precum Franţa şi Germania

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici