NATO angajează un expert care să se ocupe de îmbunătăţirea imaginii sale

Un manager de top al companiei Coca-Cola, Michael Stopford, care s-a ocupat de promovarea imaginii acesteia, a fost desemnat pentru a gestiona un concept şi mai puternic la nivel global, cel al NATO.

Urmărește
19 afișări
Imaginea articolului NATO angajează un expert care să se ocupe de îmbunătăţirea imaginii sale

NATO angajează un expert care să se ocupe de îmbunătăţirea imaginii sale

Cetăţean britanic de origine americană, Stopford este specialist în campanii de imagine, cu experienţă la Coca Cola şi Exxon Mobil, dar şi în sectorul public, la ONU şi Ministerul britanic de Externe. El se va ocupa de reabilitarea imaginii NATO în perspectiva aniversării a 60 de ani în 2009, relatează International Herald Tribune în ediţia electronică.

La aproape 19 ani de la căderea zidului Berlinului, NATO, care se confruntă cu grave probleme de ignoranţă şi indiferenţă în rândul celor 26 de state membre, îşi regândeştre strategia de comunicare cu contribuabilii care o finanţează. În acest sens Alianţa a înfiinţat un serviciu de televiziune prin Internet (NATO TV) şi un centru de presă exclusiv pentru Afganistan, unde sunt angajaţi 14 ofiţeri de presă.

Potrivit lui Jean-Francois Bureau, fost purtător de cuvânt al Ministerului francez al Apărării, asistent al secretarului general al NATO pentru diplomaţie din 2007, există "aprobarea de a stabili politica de promovare a NATO". Acesta intenţionează să prezinte strategia în timp util pentru summitul de anul viitor, unde se vor aniversa 60 de ani de la înfiinţare.

În perioada Războiului Rece, ideea unui brand NATO ar fi fost de neconceput, dar spre deosebire de UE, Alianţa nu efectuează periodic sondaje, dar un document intern privind imaginea Alianţei, citează informaţii ale sondajelor German Marshall Fund. Conform acestora numărul celor convinşi că NATO este în continuare esenţială pentru securitate a crescut cu patru la sută între 2002 şi 2007, în timp ce în Germania numărul a scăzut cu 19 puncte procentuale, cu 12 puncte în Marea Britanie, 13 în Italia şi opt în Polonia.

Potrivit unui document intern, mari părţi din populaţiile statelor NATO au doar o idee vagă despre scopul şi politicile Alianţei, având percepţii bazate pe stereotipurile din perioada Războiului Rece, oficialii considerând că este nevoie de o comunicare mai intensă şi mai eficientă cu publicul larg, tinerii, femeile şi liderii de opinie.

Potrivit unei surse, misiunea lui Stopford este de a ajuta Alianţa să explice impactul activităţilor sale asupra vieţii cotidiene sau faptul că securitatea nu ar trebui luată ca o garanţie. Misiunea este considerată una crucială pentru Alianţă.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici