Navele de croazieră vor fi interzise în Veneţia, după ameninţarea UNESCO. De când va fi impusă această măsură

  • Navele de croazieră care cântăresc peste 25.000 de tone vor fi interzise în Veneţia, de la 1 august.
  • Limita de 25.000 de tone înseamnă că doar feriboturile mici de pasageri şi navele de marfă vor putea folosi canalul Giudecca pentru a intra în centrul istoric al Veneţiei.
  • Italia a luat această decizie după ce UNESCO a ameninţat că va trece Veneţia pe lista locurilor pe care de dispariţie.
Urmărește
1148 afișări
Imaginea articolului Navele de croazieră vor fi interzise în Veneţia, după ameninţarea UNESCO. De când va fi impusă această măsură

Navele de croazieră vor fi interzise în Veneţia, după ameninţarea UNESCO. De când va fi impusă această măsură

Italia a interzis navele de croazieră din laguna Veneţiei, ceea ce pare a fi o mişcare definitivă binevenită pentru militanţii anti-nave de croazieră. „Se pare că în sfârşit am reuşit”, a spus Tommaso Cacciari, liderul No Grandi Navi (Fără nave mari), un grup care protestează împotriva navelor de mai bine de un deceniu.

Încurajat să acţioneze rapid după ce UNESCO a ameninţat că va pune Veneţia pe lista sa de locuri pe cale de dispariţie, dacă Italia nu interzice definitiv navelor de croazieră să acosteze în situl patrimoniului mondial, guvernul a declarat marţi că navele cu o greutate mai mare de 25.000 de tone vor fi interzise în lagună începând cu 1 august, potrivit The Guardian.

Limita de 25.000 de tone înseamnă că doar feriboturile mici de pasageri şi navele de marfă vor putea folosi canalul Giudecca pentru a intra în centrul istoric al Veneţiei.

Astfel, companiile de croazieră vor trebui să excludă Veneţia din itinerariile lor până când portul industrial din Marghera va fi refăcut pentru utilizarea pasagerilor.

Guvernul a numit un comisar care să-i monitorizeze şi să accelereze lucrarea, care în mod normal ar dura aproximativ şase luni. Între timp, la sfârşitul lunii iunie a fost publicată o cerere de oferte pentru construirea unui terminal echipat pentru nave cu o greutate mai mare de 40.000 de tone.

La începutul lunii iunie, activiştii au protestat după ce au văzut că o navă de croazieră a navigat în oraş, în ciuda unui anunţ al guvernului din aprilie, care interzicea navele.
 
Asociaţia Internaţională a Liniilor de Croazieră a declarat: „Industria de croazieră susţine o nouă abordare de mulţi ani, deci acesta este un pas major înainte. De asemenea, decizia guvernului de a numi un comisar special pentru accelerarea procesului este binevenită. Acum aşteptăm cu nerăbdare să se facă progrese în ceea ce priveşte furnizarea de acorduri alternative de pregătire pentru sezonul 2022 ”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici