Nissan cere compensaţii pentru noi investiţii în Marea Britanie - The Guardian

Fabricantul de maşini Nissan vrea ca Marea Britanie să promită compensaţii pentru orice taxe rezultate în urma Brexit-ului, altfel compania japoneză ar putea retrage o posibilă nouă investiţie în cea mai mare fabrică producătoare de maşini din ţară, potrivit The Guardian.

Urmărește
1300 afișări
Imaginea articolului Nissan cere compensaţii pentru noi investiţii în Marea Britanie - The Guardian

Nissan cere compensaţii pentru noi investiţii în Marea Britanie - The Guardian

Nissan ar putea avea tarife de export pentru maşinile asamblate în Marea Britanie şi plasate pe pieţele Uniunii Europene, în cazul unor negocieri dure ale Brexit-ului. Aceasta este una dintre consecinţele de care se teme şi Carlos Ghosn, directorul executiv al Nissan, care evidenţiază preocuparea de la nivel global ca Marea Britanie să se confrunte cu un "Brexit dificil".

"Dacă vreau să fac o investiţie în următoarele luni şi nu pot aştepta până la finalul Brexit-ului, atunci trebuie să fac o înţelegere cu Guvernul britanic", a declarat Ghosn în faţa reporterilor de la Salonul Auto de la Paris.

Nissan, care construieşte o treime din totalul producţiei de maşini din Marea Britanie la fabrica din Sunderland, va decide la începutul anului viitor unde va construi următorul Qashqai. Mai mult, aproape 814.000 de locuri de muncă din ţară depind de industria de maşini deţinută, în mare parte, de străini, conform Society of Motor Manufacturers and Traders.

Rezultatul referendumului din iunie, din Marea Britanie, a surprins mulţi investitori, producând un haos politic şi financiar şi cea mai mare scădere înregistrată într-o zi a lirei sterline faţă de dolar, mai scrie sursa citată.

Guvernul condus de Theresa May a încercat să reasigure producătorii că Marea Britanie este deschisă pentru afaceri şi că va ţine cont de părerea lor în timpul negocierilor noilor relaţii comerciale cu Uniunea Europeană.

Ţara este aşteptată să înceapă discuţiile cu Uniunea Europeană la începutul anului viitor, negocierile putând dura doi ani. Încă nu s-a stabilit dacă Marea Britanie va avea acces deplin la piaţa europeană când va pleca.

Vicepreşedintele Toyota, Didier Leroy, a susţinut, joi, că va fi dificil pentru fabricile din Marea Britanie dacă ţara nu va ajunge la un acord de liber-schimb cu ţările din Uniune.

Provocarea pentru noi este ca Marea Britanie să rămână competitivă, deoarece 85% din producţia din Marea Britanie este exportată pe continentul european”, a declarat Leroy.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici