Noi detalii despre zborul QZ8501: Copilotul francez era comandantul aeronavei AirAsia la momentul prăbuşirii

Copilotul francez Rémi Plésel era comandantul avionului AirAsia () în momentul în care aeronava s-a prăbuşit în Marea Java pe 28 decembrie, cu 162 de persoane la bord, au anunţat joi anchetatori, fără să ofere indicii despre cauzele accidentului.

Urmărește
635 afișări
Imaginea articolului Noi detalii despre zborul QZ8501: Copilotul francez era comandantul aeronavei AirAsia la momentul prăbuşirii

Copilotul francez era comandantul zborului QZ8501 la momentul prăbuşirii - anchetatori

Airbusul A320-200 a decolat din oraşul indonezian Surabaya către Singapore şi a dispărut de pe ecranele radarelor aproximativ o oră mai târziu, după ce a cerut să ia altitudine, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.

Avionul a efectuat o urcare foarte abruptă, după care a intrat în picaj şi s-a prăbuşit în mare, potrivit unor elemente deja culese şi divulgate de către anchetatori.

Pe baza datelor provenind de la cutiile negre - înregistratorul parametrilor de zbor şi al conversaţiilor din carlingă (fomic) - recuperate din epava avionului, anchetatorii au transmis un raport preliminar Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), obligatoriu la 30 de zile de la data accidentului.

Comitetul Naţonal indonezian pentru Securitatea Transporturilor dezvăluie că Rémi Plesel, copilotul aeronavei, se afla la comanda avionului atunci când a intrat în picaj, în locul comandantului de bord, indonezianul Iriyanto, un fost pilot experimentat din cadrul forţelor aeriene.

"Comandantul-adjunct era pilotul la comandă", iar comandantul de bord "supraveghea zborul", a declarat şeful anchetatorilor, Mardjono Siswosuwarnon, pentru jurnalişti, la Jakarta.

Alt anchetator a confirmat că pilotul a efectuat o urcare bruscă, după care avionul s-a oprit şi a intrat în picaj. În aproximativ 30 de secunde, avionul a urcat de la 32.000 de picioare altitudine (9.700 de metri) la 37.400 de picioare altitudine, după care s-a prăbuşit timp de trei minute, a adăugat acest anchetator.

Raportul preliminar nu a fost făcut public. Anchetatorii au anunţat că raportul final va fi încheiat în şapte-opt luni.

Doar 72 de cadavre au fost recuperate până în prezent. Căutări limitate continuau, în încercarea de a găsi alte cadavre, dar armata indoneziană a pus capăt operaţiunilor pe care le desfăşura, după ce a eşuat să recupereze fuzelajul, care zace pe fundul mării.

Printre cele 162 de persoane de la bordul avionului se afau 155 de indonezieni, copilotul francez, trei sud-coreeni, un britanic, şi câte un cetăţean din Singapore şi Malaysia.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici