- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nou mijloc de transport într-un oraş din Coreea de Sud: Cum funcţionează autobuzele electrice cu încărcare wireless - FOTO
Reţeaua de transport public dintr-un oraş sud-coreean a fost îmbogăţită cu un vehicul mai puţin obişnuit: un autobuz electric încărcat wireless.
Nou mijloc de transport într-un oraş din Coreea de Sud: Cum funcţionează autobuzele electrice cu încărcare wireless - FOTO (Imagine: KAIST/ wired.com)
Oraşul Gumi din Coreea de Sud va fi traversat de astăzi, pe o rută fixă de aproximativ 24 de kilometri, de două autobuze alimentate prin inducţie, scrie wired.com.
Vehiculele funcţionează prin platforma Online Electric Vehicle, dezvoltată de Institutul avansat de ştiinţă şi industrie din Coreea (KAIST), sistem folosit deja în Seul, în parcul de amuzament Grand Park şi la autobuzele din campusul şcolii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
Războiul din Ucraina, ziua 1007. Pentagon: Nu există indicii că trupele nord-coreene se deplasează în Ucraina / Germania va livra 2 sisteme de apărare aeriană IRIS-T Ucrainei până la sfârşitul anului
-
Donald Trump anunţă noi taxe vamale pentru Canada, Mexic şi China
-
Oficial NATO: Companiile trebuie să se pregătească pentru un scenariu de război
Tehnologia este aceeaşi utilizată pentru încărcarea telefoanelor prin metoda wireless, dar la un nivel mult mai mare. În tranzitul public, inducţia constă în plăci magnetice de încărcare amplasate dedesubtul drumurilor şi conectate la piese aflate în interiorul autobuzului. Când acesta trece pe deasupra plăcii de încărcare, cei doi magneţi interacţionează, iar curentul circulă pentru a încărca bateria aflată la bord.
Autobuzele vor putea folosi baterii de aproximativ o treime din dimensiunea celor aflate de obicei în componenţa maşinilor electrice - mult mai mici şi mai uşoare decât bateriile necesare în mod normal autobuzelor electrice înărcate convenţional. Cu un spaţiu de 17 centrimetri între drum şi autobuz, încărcarea se efectuează cu o eficienţă de 85 la sută, la o putere de 100 de kilowaţi transmisă autobuzului.
Plăcile de încărcare de sub drum se opresc automat până când un autobuz capabil de inducţie se apropie. Dacă testarea noilor mijloace de transport public va avea rezultate bune, alte 10 astfel de autobuze vor fi aduse în Coreea de Sud în viitorul apropiat.
Încărcarea prin inducţie alimentează deja autobuze în Utah şi în Germania, în Torino (Italia) fiind folosită din 2003, iar drumurile din Utrecht (Olanda) revenind la această metodă în 2010.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:21
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1007. Pentagon: Nu există indicii că trupele nord-coreene se deplasează în Ucraina / Germania va livra 2 sisteme de apărare aeriană IRIS-T Ucrainei până la sfârşitul anului
-
astăzi, 07:26
Ciucă, după ce a demisionat de la conducerea PNL: Suntem conştienţi că au existat greşeli