Campania a folosit imagini cu terase de orez din Indonezia, dune de nisip din Emiratele Arabe Unite şi un avion care aterizează în Elveţia.
Agenţia, DDB Filipine, şi-a cerut scuze pentru această „nefericită scăpare”.
Secretarul filipinez pentru turism, Christina Garcia Frasco, a declarat că nu au fost folosite fonduri publice pentru realizarea videoclipului.
Frasco a declarat că Departamentul de Turism a cerut în repetate rânduri confirmarea din partea agenţiei de publicitate, DDB Philippines, că materialele folosite în videoclip le aparţin şi sunt originale.
Ea a spus că în „TOATE aceste ocazii, DDB a asigurat în mod repetat Departamentul de Transport că originalitatea şi proprietatea tuturor materialelor sunt în regulă”.
Videoclipul a fost realizat ca parte a campaniei „Iubiţi Filipinele”, în valoare de 708.298 de lire sterline, care a fost lansată la sfârşitul lunii iunie.
Utilizarea videoclipurilor din alte ţări a fost descoperită pentru prima dată de o analiză a agenţiei de ştiri franceze AFP şi de bloggerul filipinez Sass Rogando Sasot.
Frasco a declarat că departamentul se va asigura că DDB Filipine îşi asumă responsabilitatea pentru videoclip.
DDB Filipine a afirmat în propria declaraţie că utilizarea de imagini de arhivă în videoclipurile de atmosferă este un lucru standard în industria publicitară, dar şi-a cerut scuze pentru utilizarea altor videoclipuri în acest caz.
„Utilizarea de imagini de arhivă străine într-o campanie de promovare a Filipinelor este extrem de nepotrivită şi contrazice obiectivele DOT”, a declarat DDB DDB.
Videoclipul a fost eliminat, iar compania a declarat că va ajuta departamentul de turism în ancheta sa.