- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O eroare umană, evocată după accidentul unui avion Tupolev la Moscova
Ipoteza unei erori umane este luată în considerare pentru a explica pana de motoare aflată la originea accidentului unui Tupolev-154, în care au murit două persoane iar câteva zeci au fost rănite, sâmbătă, la Moscova, deşi presa aprecia că echipajul a evitat o catastrofă.
O eroare umană, evocată după accidentul unui avion Tupolev la Moscova (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Acelaşi avion a transportat în Rusia, la 16 noiembrie, echipa de fotbal a Belgiei pentru un meci amical, a anunţat duminică agenţia Belga, precizând că anumiţi pasageri au apreciat că avionul era mai zgomotos decât în mod normal.
După ce a decolat, de această dată, pentru a efectua un zbor pe ruta Moscova-Mahacikala, trireactorul, cu 163 de pasageri şi nouă membri ai echipajului la bord, a aterizat cu greutate şi a ieşit de pe pistă, rupându-se în trei părţi, pe Aeroportul Domodedovo, la Moscova, sâmbătă după-amiaza.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Oricine intră în parlament, intră în Rusia”, afirmă președintele Georgiei, Salome Zourabichvili
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
-
„Gladiator II” sub lupa istoricilor: Ficţiune spectaculoasă sau adevăr denaturat?
Avionul a suferit o pană la două dintre cele trei motoare, la generator şi instrumentele de navigaţie, pe când era la o altitudine de aproximativ 9.000 de metri, după puţin timp de la decolare.
Victimele sunt fratele preşedintelui Daghestanului, o republică din Caucazul rusesc, vecină cu Cecenia, şi mama octogenară a unui judecător din cadrul Curţii Constituţionale ruse, au anunţat anumite surse duminică.
Anchetatorii au prelevat, duminică, la Surgut (Siberia) eşantioane din kerosenul care a fost utilizat pentru zbor, a anunţat agenţia RIA Novosti.
Oficiali din domeniul aeronautic au îndepărtat, însă, ipoteza utilizării de carburant defectuos, deoarece mai multe avioane au utilizat acelaşi kerosen şi au ajuns cu bine la destinaţie.
Anchetatorii au reţinut documente de pe Aeroportul Vnukovo, de unde a plecat avionul Tu-154, şi de la sediul companiei aeriene din Daghestan, care exploata acest avion. Ei au anunţat că primele elemente păreau să favorizeze ipoteza unei erori umane.
"O primă analiză arată că echipajul a hotărât să decoleze în pofida prezenţei a două probleme tehnice", a declarat o sursă apropiată anchetei, pentru RIA Novosti.
Această sursă nu a precizat natura acestor probleme.
Un pilot de testare a declarat, pentru postul de radio Ecoul Moscovei, că, în opinia sa, ipoteza privilegiată este, de asemenea, o eroare umană.
"Prima ipoteză care îţi vine în minte este că, în timpul ascensiunii, echipajul a uitat să cupleze pompele de alimentare cu kerosen", a declarat acest pilot, Evgheni Pankevici.
El a subliniat că acest avion Tu-154, un aparat lansat în 1972 şi produs într-o mie de exemplare până la retragerea lui din producţie, în 1994, este unul dintre cele mai bune avioane ale industriei aeronautice sovietice.
Avionul Tupolev-154 "este foarte sigur şi fiabil, dar cere o respectare scrupuloasă a regulilor de exploatare", a spus el.
Acest tip de avion, acelaşi cu cel la bordul căruia a murit, în aprilie, fostul preşedinte polonez, Lech Kakzynski, împreună cu alte 95 de persoane, s-a confruntat cu o serie de catastrofe, în ultimii 20 de ani.
Experţii dau vina pe îmbătrânirea parcului şi exploatarea nepotrivită a acestuia de anumite companii regionale sau charter, marile companii ruseşti, ca Aeroflot, înnoindu-şi parcul în mare măsură.
Presa rusă îi elogia, duminică, pe piloţii avionului implicat în accidentul de sâmbătă.
Pilotul la comandă, în vârstă de 50 de ani, având o experienţă de zbor de 17.000 de ore, dintre care 10.000 pe acest tip de avion, "a reuşit, cu un plafon de nori foarte jos, să aducă aparatul (la sol) fără motoare şi fără instrumente de navigaţie", sublinia site-ul gazeta.ru.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO