O nouă tragedie aviatică: Ce se ştie despre compania AirAsia şi zborul QZ8501 - FOTO

Dispariţia duminică, între Indonezia şi Singapore, a unui avion aparţinând companiei AirAsia cu 162 de persoane la bord, este cea de a treia dramă în care este implicată o campanie aeriană malaysiană în 2014.

Urmărește
758 afișări
Imaginea articolului O nouă tragedie aviatică: Ce se ştie despre compania AirAsia şi zborul QZ8501 - FOTO

O nouă tragedie aviatică: Ce se ştie despre compania AirAsia şi zborul QZ8501 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Avionul de tip Airbus A320-220 aparţinând companiei malaysiene AirAsia - cu 162 de persoane la bord (156 de indonezieni, trei sud-coreeni, un francez, un britanic, un malaysian şi un cetăţean din Singapore) a pierdut contactul cu controlul aerian după aproximativ o oră de la decolarea de pe Aeroportul Internaţional Juanda de la Surabaya, în estul Insulei Java, la ora locală 5.20 (0.20, ora României).

Aeronava care efectua zborul QZ8501 urma să aterizeze la Singapore la ora locală 8.30 (2.30, ora României). Imediat după decolare, piloţii au invocat condiţii meteorologice nefavorabile şi au cerut să devieze de la planul de zbor şi să ia altitudine.

După mai bine de 24 de ore de la dispariţie, echipele de căutare nu au găsit niciun un indiciu privind soarta aeronavei, însă şeful Agenţiei naţionale indoneziene pentru căutare şi salvare (Basarnas) a declarat, luni dimineaţă, că, cel mai probabil, avionul AirAsia se află "pe fundul Mării" Java.

Ce se ştie despre dispariţia avionului AirAsia:

Ce înseamnă AirAsia?

AirAsia este o companie malaysiană low cost, considerată pioniera unei revoluţii pe cerul Asiei de Sud-Est, cu o creştere spectaculoasă după ce a fost achiziţionată în 2001 de omul de afaceri Tony Fernandes, comparat frecvent cu fondatorul britanic al grupului Virgin Richard Branson.

Tony Fernandes a achiziţionat în schimbul sumei simbolice de un ringgit malaysian - AirAsia, o campanie muribundă la acea dată, dotată cu doar două avioane şi având datorii în valoare de 11 milioane de euro. Pentru a injecta bani în companie, el şi-a pus casa gaj. Rapid, el transformă compania într-o putere în ascensiune în sectorul aerian asiatic, cu profituri în creştere şi rute în peste 88 de destinaţii.

Compania are în prezent o flotă de 120 de avioane de tip Airbus A320 şi este unul dintre cei mai mari clienţi ai grupului aeronautic european. Ea a comandat peste 350 de avioane, care urmează să fie livrate până în 2026 şi a obţinut numeroase distincţii în lume.

Au existat alte incidente privind compania AirAsia?

Compania AirAsia, care deţine 49 la sută din acţiunile AirAsia Indonesia, firmă ce operează zborul QZ 8501, dispărut duminică, nu a fost implicată până în prezent în incidente majore. Cu toate acestea, Uniunea Europeană a interzis zborurile acestei companii în spaţiul aerian european în perioada 2007-2010, din cauza temerilor privind măsurile de siguranţă.

Cine conduce AirAsia?

CEO-ul AirAsia este magnatul malaysian, Tony Fernandes, în vârstă de 50 de ani, care a lucrat la Virgin în anii '80, iar ulterior a fost vicepreşedinte pentru regiune la Time Warner. Purtând mai degrabă blugi şi şapcă, în loc de costum şi cravată, Fernandes este un om al provocărilor, fiind creditat cu o avere de 650 de milioane de dolari (530 de milioane de euro) de către revista Forbes, a cărei ediţie în Asia i-a acordat titlul de omul de afaceri al anului în 2010.

Cu o prezenţă activă pe Twitter, Tony Fernandes a jucat chiar rolul "şefului" într-o versiunea asiatică a show-ului TV "The Apprentice/Ucenicul".

El este, de asemenea, patronul clubului englez de fotbal Queens Park Rangers.

Există o legătură între AirAsia şi Malaysia Airlines?

Deşi ambele companii se află în aceeaşi regiune, nu există nicio legătură între cele două.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici