- Home
- Externe
- JAKARTA, (28.11.2018, 09:42)
- Mircea Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O tragedie care putea fi evitată: Ce au aflat anchetatorii despre avionul prăbuşit în Indonezia cu 189 de persoane la bord
Aeronava Lion Air ce s-a prăbuşit pe 29 octombrie în Marea Java, după decolarea de la Jakarta, nu ar fi trebuit să primească permisiunea de zbor din cauza cauza unei probleme recurente, au declarat anchetatorii, care au stabilit că avionul nu era navigabil în cursul zborului anterior prăbuşirii.
Urmărește
11888 afișări
O tragedie care putea fi evitată: Ce spun anchetatorii despre avionul prăbuşit în Indonezia cu 189 de persoane la bord
Nurcahyo Utomo, şeful Comitetului Naţional de Siguranţă a Transporturilor din Indonezia, a prezentat miercuri concluziile preliminare ale anchetei privind accidentul aviatic din 29 octombrie, soldat cu decesul a 189 de persoane, relatează cotidianul site-ul postului France 24.
Potrivit raportului preliminar, compania Lion Air a continuat să utilizeze avionul în pofida eşecului de a remedia o problemă recurentă cu indicatorul de viteză.
Această problemă s-a înregistrat inclusiv în cursul penultimului zbor al avionului, de la Bali la Jakarta, care a avut loc cu mai puţin de 24 de ore înainte de zborul fatal.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
"În cursul (penultimului) zbor, avionul a înregistrat o problemă tehnică, însă pilotul a decis să continue". a declarat Nurcahyo Utomo.
"Avionul nu mai era navigabil şi nu ar fi trebuit să continue" să zboare, a completat oficialul.
Investigatorii au recomandat companiei Lion Air să ia măsuri în vederea îmbunătăţirii culturii în materie de siguranţă, inclusiv în ceea ce priveşte documentarea lucrărilor de mentenanţă efectuate la avioanele din dotarea sa.
Raportul preliminar nu indică o cauză precisă pentru producerea accidentului, iar raportul final al anchetei cel mai probabil va fi publicat abia anul viitor.
Potrivit raportului, piloţii avionului prăbuşit s-au luptat fără succes cu sistemele automate ale aeronavei timp de câteva minute înainte de prăbuşirea în mare.
Datele recuperate din înregistratorul de date de zbor arată că piloţii au încercat în mod repetat să corecteze un sistem automat de siguranţă instalat în avioanele Boeing 737 MAX 8, care a direcţionat în jos avionul de câteva zeci de ori.
Noul sistem instalat pe aeronavele de acest fel se activează automat şi direcţionează în jos avionul pentru a preveni pierderea bruscă a vitezei. Activarea sistemului depinde de senzorii externi ai avionului. Datele prezentate de anchetatori indică faptul că aeronava Lion Air avea probleme cu indicatoarele de viteză şi altitudine şi cu senzorii ce arată unghiul de atac.
Anchetatorii nu şi-au putut explica de ce piloţii nu au urmat aceeaşi procedură cu cea efectuată în ziua precedentă de echipajul care a zburat penultima oară cu avionul. Piloţii care au zburat pe 28 octombrie, de la Bali la Jakarta, au întâmpinat aceeaşi problemă, fiind nevoiţi să închidă sistemul automat ce previne pierderea bruscă a vitezei.
O aeronavă Boeing 737 MAX 8, a companiei Lion Air, s-a prăbuşit pe 29 octombrie, la aproximativ 13 minute după decolarea de la Aeroportul Internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta. Toate cele 189 de persoane aflate la bord au decedat în urma accidentului.
Scafandrii au recuperat una din cutiile negre ale avionului, mai exact înregistratorul de date de zbor. Autorităţile continuă să caute cea de-a doua cutie neagră, anume înregistratorul de voce din cockpit.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46