O voce neidentificată, înregistrată de cutiile negre ale avionului prezidenţial polonez

O a cincea voce, neidentificată, a fost înregistrată în cabina piloţilor, cu doar câteva minute înaintea prăbuşirii aeronavei prezidenţiale poloneze, de una dintre cutiile negre ale avionului Tu-154, au dezvăluit anchetatorii, citaţi de Radio Polonia, în pagina electronică.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului O voce neidentificată, înregistrată de cutiile negre ale avionului prezidenţial polonez

O voce neidentificată, înregistrată de cutiile negre ale avionului prezidenţial polonez (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cea de a cincea voce nu aparţine niciunuia dintre membrii echipajului, care se aflau în cabina piloţilor, şi anume pilotul avionului, copilotul, navigatorul şi inginerul aeronavei.

Această voce ar putea fi a unei însoţitoare de bord sau pasager, dar Biroul Procurorului nu vrea să dezvăluie a cui a fost această voce.

Aceste dezvăluiri se adaugă celor potrivit cărora asupra pilotului s-au exercitat presiuni să aterizeze la Smolensk, şi nu la Moscova sau Minsk, aşa cum a sugerat turnul de control.

Anchetatorii ruşi examinează în continuare cutiile negre, care conţin înregistrarea vocilor din cabina piloţilor şi parametrii de zbor. Una dintre cutii a înregistrat o alarmă în cabina piloţilor, anunţul piloţilor privind iminenţa catastrofei şi ţipetele din avion înainte de impactul cu solul.

În paralel, Biroul Procuraturii Militare din Varşovia examinează ce a de a treia cutie neagră, încercând să stabilească dacă avionul prezenta defecţiuni, cum s-a comportat echipajul, dacă a fost vorba despre un posibil atac terorist şi dacă pasagerii au încercat să influenţeze hotărârile piloţilor.

Potrivit uneia dintre ipotezele privind prăbuşirea avionului, fostul preşedinte, Lech Kaczynski, ar fi exercitat presiuni asupra piloţilor, obligându-i să aterizeze, în pofida condiţiilor meteorologice de pe aerodromul militar de lângă Smolensk. O situaţie similară s-a petrecut când Kaczynski a zburat în Georgia, în timpul războiului cu Rusia, în august 2008, şi a insistat ca avionul să aterizeze la Tbilisi.

Un asemenea curs al evenimentelor nu a fost confirmat, până în prezent, în catastrofa de la Smolensk.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici