Obama apelează din nou, pentru 2012, la reţelele de socializare

Preşedintele Statelor Unite, Barack Obama, mizează din nou pe Internet şi pe reţelele de socializare pentru a rămâne la Casa Albă în 2012, după modelul pariului câştigător din campania "Web 2.0" din 2008.

Urmărește
31 afișări
Imaginea articolului Obama apelează din nou, pentru 2012, la reţelele de socializare

Obama apelează din nou, pentru 2012, la reţelele de socializare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Departe de o alocuţiune solemnă sau de o conferinţă de presă clasică, Obama şi-a anunţat candidatura pentru un al doilea mandat, luni dimineaţa, printr-un mesaj adresat celor 7,28 de milioane de abonaţi ai contului @barackobama pe Twitter, o actualizare a statutului pe pagina sa de Facebook (19 milioane de fani) şi un mesaj electronic.

Toate menţionau sloganul "are you in?" şi trimiteau la site-ul de Internet BarackObama.com care nu a fost niciodată dezactivat de la victoria din noiembrie 2008. Acest site actualizat invită la efectuarea de donaţii şi oferă deja spre vânzare obiecte promoţionale ca autocolante, tricouri şi picioare.

În afară de logo, noua campanie a lui Obama a reţinut de la cea din 2008 litera "O" ce încercuieşte un răsărit de soare. Dar de această dată, litera este integrată în "0" de la "2012".

O aplicaţie Facebook le permite membrilor reţelei sociale să lase un mesaj de susţinere a candidaturii lui Obama şi să invite apropiaţii să facă acelaşi lucru.

"O, da, răspund prezent!", a scris o susţinătoare a lui Obama, Debra Wilhoite. "Bineînţeles, sunt sigură, aşa cum eram şi în 2008", a comentat o altă utilizatoare, Elizabeth Boergert.

Campania Obama a difuzat pe site-ul YouTube un filmuleţ în care preşedintele-candidat nu apare, dar care prezintă mai mulţi susţinători ai acestuia ce explică de ce liderul democrat merită să rămână la Casa Albă pentru alţi patru ani.

Obama a folosit foarte mult Internetul în campania din 2008, pentru a organiza evenimente, pentru a strânge fonduri şi a comunica. Lansarea de luni arată că el a ales aceeaşi strategie.

În mesajul de luni, Obama a afirmat că "politica în care credem nu începe cu publicitatea televizată la costuri exorbitante sau sărbători somptuoase", deşi a recurs la astfel de metode în trecut, cum ar fi cine de strângere de fonduri în palate, unde un bilet costa mii de dolari.

El s-a referit la "oameni care se mobilizează pe grupuri de case, le vorbesc vecinilor lor, colegilor şi prietenilor" şi a afirmat că se bazează pe susţinătorii săi pentru "a pune la punct o nouă organizaţie pe care o vom construi împreună în oraşe şi state în toată ţara".

Pentru Nancy Scola, redactor şef adjunct al blogului TechPresident.com, care relatează despre noile tehnologii şi politică, anunţarea candidaturii lui Obama a fost "pregătită atent, în spiritul unui efort colectiv".

"«Are you in?» ar putea fi sloganul a numeroşi tineri" pe Internet, observă ea într-un mesaj postat pe site-ul său. "În mod evident, echipa lui Obama speră să transmită mesajul că această campanie din 2012 constituie un efort colectiv".

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici