Prima pagină » Coronavirus » Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

Italia pare să fi atins vârful mortalităţii, cel puţin pentru primul val de Covid-19. Acum liderii din Milano şi alte centre urbane majore se uită la modul în care oamenii ar putea relua activitatea, socializarea şi părăsirea locuinţelor, deoarece pericolul infectării cu noul virus rămâne încă activ.

Cei care conduc oraşele italiene au ajuns la concluzia că obiceiurile de tranzit vor trebui schimbate. Mijloacele publice de transport în comun riscă să devină puncte fierbinţi pentru transmitere dacă sunt prea aglomerate.

În consecinţă, primarul din Milano, Beppe Sala, a declarat că oraşul intenţionează să îşi menţină capacitatea sistemului de metrou la mai puţin de două treimi din activitatea sa pre-pandemică. În locul celor 1,4 milioane de călători pe care i-a văzut zilnic, înainte de pandemie, va susţine o capacitate maximă de 400.000.

Pentru a menţine distanţa socială, autobuzele şi metroul vor avea marcate semne distinctive unde călătorii sunt obligaţi să aştepte. Dacă sistemul de transport public va depăşi numărul de pasageri iar acest lucru va face imposibil de respectat nivelul de distanţare impus, intrările în staţii vor fi închise temporar până la reducerea congestiei. Cei care pot lucra de acasă vor avea o anumită flexibilitate în rutina lor şi nu vor depinde de mijloacele de transport.

Milano se alătură mai multor oraşe din Europa care utilizează criza generată de coronavirus în scopul de a reevalua relaţia cu automobilele. Există o coorelaţie între poluarea aerului şi rata ridicată a mortalităţii cauzate de Covid-19. Nordul Italiei suferă la capitolul calităţii aerului. Oraşele care se confruntă cu boala sunt reticente în privinţa utilizării unor mijloace de transport care pun în pericol sănătatea din cauza poluării aerului.

Drept urmare, centrul oraşului va fi remodelat şi adaptat pentru pietoni şi biciclete. Maşinile vor avea permisiunea să intre cu o viteză limitată la 30 km/h.
Scopul este de a face traficul fluid în timp ce pietonii se pot deplasa în siguranţă.

Alte oraşe europene au luat măsuri similare. În Roma cetăţenii sunt încurajaţi să se deplaseze activ iar în Berlin benzile pentru biciclete se vor lăţi. Bruxelles-ul a mers mai departe şi a transformat centrul oraşului în zonă cu acces prioritar pentru pietoni şi biciclişti. Maşinile nu pot depăşi 20 km/h şi sunt obligate să acorde prioritate celor care se deplasează pe jos sau pe bicicletă. În Paris o întreagă reţea programată pentru ciclişti este în plină desfăşurare în defavoarea autoturismelor.

Nu este clar încă dacă aceste măsuri se vor menţine odată ce ameninţarea noului virus va înceta, dar rămân alternative inovative de răspuns pentru actuala criză.

Sursa foto: profimedia