”Inflaţia în domeniul alimentaţiei a ajuns la 30%. Oamenii nu îşi mai pot permite să cumpere carne. Lintea costă şase lire, năutul opt lire, fasolea zece lire. Poporul nu îşi mai permite să cumpere nici măcar fasole”, a declarat săptămâna trecută, în timpul unui miting electoral care a avut loc în cartierul de clasă medie Üsküdar din Istanbul, contracandidatul Muharren Ince.
În ciuda sloganelor populiste ale aspirantului la postul de preşedinte al Turciei, există o realitate care ameninţă să aibă un impact asupra prezenţei la urne şi anume să umpli cămara votantului de clasă medie costă din ce in ce mai mult. Opoziţia revendică în aceste ultime zile de campanie, preocupările de bază ale turcului de rând. Rata şomajului tinde să crească, în momentul de faţă fiind de 10,1%. Însă un procent de 16,1% din populaţie îl reprezintă tinerii, în rândul cărora rata şomajului este de 17,1%. Inflaţia, chiar dacă este departe de anii haotici de dinainte de ascensiunea la putere a lui Recep Tayyip Erdogan şi a partidului său Justiţie şi Dezvoltare (AKP), a ajuns la 12,5% în luna mai şi continuă să crească.
Această creştere afectează direct clasele de jos şi micii comercianţi ce constituie baza tradiţională de votanţi ai lui Erdogan.