- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pasagerii curselor aeriene anulate îşi pot amâna călătoria sau pot cere rambursarea biletului
Clienţii companiilor aeriene, ale căror curse au fost afectate de norul de cenuşă vulcanică, pot alege fie să-şi amâne călătoria, fie să primească banii înapoi, dar în anumite condiţii, potrivit unei dispoziţii legislative europene.
Pasagerii curselor aeriene anulate îşi pot amâna călătoria sau pot cere rambursarea biletului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Chiar şi în circumstanţe excepţionale, drepturile pasagerilor din Uniunea Europeană continuă să se aplice, iar călătorii se pot folosi de acestea", a precizat vicepreşedintele CE, comisarul pentru Transporturi Siim Kallas.
El a aminitit că în afara informaţiilor despre evoluţia situaţiei, companiile aeriene sunt obligate să ofere băuturi, mâncare şi servicii corespunzătoare, spre exemplu cazare în astfel de situaţii.
Pasagerii au dreptul să-şi amâne călătoria sau să ceară rambursarea integrală a biletului de avion.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
"În privinţa amânării, pot face acest lucru numai într-un termen de 30 de zile de la data iniţială a zborului şi spre aceeaşi destinaţie. Această amânare este valabilă de asemenea la zborul retur", a anunţat purtătoarea de cuvânt a companiei britanice low-cost easyJet, Clotilde Huet.
Un purtător de cuvânt al companiei Air France precizează la rândul său că rambursarea este aplicată deşi clientul nu a optat pentru o asigurare specială.
"Aceasta este reglementarea europeană care se aplică. Cu alte cuvinte, există o rambursare deşi clientul nu a plătit o asigurare", confirmă Huet.
Asigurarea se aplică în cazuri speciale, când un pasager, din motive personale, precum un accident de maşină sau fracturarea unui picior, nu poate să călătorească cu avionul, potrivit purtătoarei de cuvânt a companiei easyJet.
În schimb, pasagerii nu au dreptul să solicite compensaţii financiare suplimentare, ca în cazul întârzierilor şi anulărilor care intră în răspunderea companiilor aeriene.
Legislaţia europeană a fost adoptată în februarie 2004, intrând în vigoare anul viitor.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO