Pe 14 martie, compania Boeing a descoperit că nu au fost emise autorizaţii specifice de securitate pentru aproximativ 250 de angajaţi care lucrează la avioane Air Force One. Toţi angajaţii au avut autorizaţii privind date ultrasecrete, dar nu a fost aplicat sistemul avansat prevăzut de protocolul denumit „Yankee White”, specific producţiei şi întreţinerii avioanelor prezidenţiale.
Problema îi vizează pe angajaţii care lucrează la actuala flotă de avioane prezidenţiale, precum şi pe cei implicaţi în producerea viitoarei generaţii de aeronave Air Force One, aparate de tip VC-25A, respectiv VC-25B.
„Atunci când Boeing a descoperit această problemă administrativă, am înştiinţat imediat Forţele Aeriene şi, în coordonare cu Forţele Aeriene, am suspendat accesul angajaţilor afectaţi în zonele de producţie pentru avioanele VC-25A şi VC-25B”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Boeing.
Pe 19 martie, „o majoritate largă” a angajaţilor vizaţi au primit autorizaţii specifice pentru reluarea activităţilor în zonele securizate destinate producţiei şi întreţinerii avioanelor Air Force One, au transmis Forţele Aeriene din SUA.