- Home
- Externe
- (14.07.2021, 17:49)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Planul Comisiei Europene privind reducerea poluării, contestat în Parlamentul European şi de ţări precum Franţa şi Germania
- Comisia Europeană propune măsuri severe de reducere a poluării, care vor afecta grav industria auto şi sectoarele aviatic şi maritim
- Proiectul este contestat puternic în Parlamentul European şi de ţări precum Franţa şi Germania
Urmărește
2822 afișări
FOTO: Twitter @vonderleyen
Comisia Europeană a propus, miercuri, un plan ambiţios privind reducerea poluării, care va afecta puternic sectorul auto, industria aviaţiei şi cea maritimă, o iniţiativă care va trebui să ajungă în Parlamentul European şi în Consiliul UE, dar care deja este contestată de Franţa şi Germania.
Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iohannis va fi anchetat, la inițiativa PSD, pentru cheltuielile de lux pe bani publici. Este primul președinte care, în numele „securității naționale”, a secretizat aceste cheltuieli
-
Liber prin Europa: Austria renunţă la dreptul de veto şi deschide calea Schengen pentru România şi Bulgaria
-
SUA: Care este propunerea lui Donald Trump pntru postul de secretar al Apărării?
-
Războiul diin Ucraina, ziua 994. Cât ajutor militar au livrat SUA Ucrainei din promisiunile făcute / Armata rusă avansează în apropierea a 10 aşezări din estul Ucrainei
Astfel, Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime.
Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.
"Este vorba de o propunere toxică", a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.
Propunerile sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea "Veste Galbene", care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai. De asemenea, propunerile sunt contestate de marile grupuri auto din Europa. Sindicatul german IG Metall cere deja un plan de asistenţă în contextul disponibilizărilor din sectorul auto. Industria auto a avertizat şi asupra problemelor generate de lipsa infrastructurii pentru încărcarea acumulatorilor bateriilor electrice. De asemenea, există preocupări privind impactul bateriilor auto asupra mediului şi privind creşterea exponenţială a consumului de energie electrică.
Europeans have already decided. They want to make the EU climate neutral by 2050.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 13, 2021
Tomorrow, we'll propose a plan to deliver on our targets
🟩 Cut emissions by at least 55% by 2030 while growing & creating jobs
🟩 Ensure a fair & just transition for all Europeans⁰#EUGreenDeal pic.twitter.com/Rz2C98DSeu
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Fortune: Elon Musk e cel mai puternic om din business în 2024
Citește pe www.zf.ro: Un român, un polonez şi un neamţ îşi fac un credit la bancă. Cât va plăti fiecare după 30 de ani. Diferenţele sunt halucinante
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Firma lui Silviu Prigoană, preluată 'ostil' de fostul lui șofer! Dezvăluiri uluitoare după decesul fostului politician: 'Haideți să spunem adevărul'
CANCAN.RO
RĂSTURNARE DE SITUAȚIE privind moartea lui Silviu PRIGOANĂ! MĂRTURIA medicului care l-a RESUSCITAT infirmă zvonurile
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe