- Home
- Externe
- (14.07.2021, 17:49)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Planul Comisiei Europene privind reducerea poluării, contestat în Parlamentul European şi de ţări precum Franţa şi Germania
- Comisia Europeană propune măsuri severe de reducere a poluării, care vor afecta grav industria auto şi sectoarele aviatic şi maritim
- Proiectul este contestat puternic în Parlamentul European şi de ţări precum Franţa şi Germania
Urmărește
2823 afișări
FOTO: Twitter @vonderleyen
Comisia Europeană a propus, miercuri, un plan ambiţios privind reducerea poluării, care va afecta puternic sectorul auto, industria aviaţiei şi cea maritimă, o iniţiativă care va trebui să ajungă în Parlamentul European şi în Consiliul UE, dar care deja este contestată de Franţa şi Germania.
Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
Astfel, Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime.
Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.
"Este vorba de o propunere toxică", a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.
Propunerile sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea "Veste Galbene", care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai. De asemenea, propunerile sunt contestate de marile grupuri auto din Europa. Sindicatul german IG Metall cere deja un plan de asistenţă în contextul disponibilizărilor din sectorul auto. Industria auto a avertizat şi asupra problemelor generate de lipsa infrastructurii pentru încărcarea acumulatorilor bateriilor electrice. De asemenea, există preocupări privind impactul bateriilor auto asupra mediului şi privind creşterea exponenţială a consumului de energie electrică.
Europeans have already decided. They want to make the EU climate neutral by 2050.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 13, 2021
Tomorrow, we'll propose a plan to deliver on our targets
🟩 Cut emissions by at least 55% by 2030 while growing & creating jobs
🟩 Ensure a fair & just transition for all Europeans⁰#EUGreenDeal pic.twitter.com/Rz2C98DSeu
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:26
Ciolacu: În acest moment avem o coaliţie majoritară în Parlamentul României
-
astăzi, 16:20