Polemică în Argentina privind responsabilităţile în cazul accidentului feroviar

O polemică a izbucnit joi în Argentina privind responsabilităţile în cazul accidentului feroviar de miercuri care s-a soldat cu moartea a 50 de persoane şi rănirea altor 703, la Buenos Aires.

Urmărește
144 afișări
Imaginea articolului Polemică în Argentina privind responsabilităţile în cazul accidentului feroviar

Polemică în Argentina privind responsabilităţile în cazul accidentului feroviar (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Trenul, care asigura legătura între periferia vestică a oraşului Buenos Aires şi centrul capitalei, transporta aproximativ 2.000 de pasageri. Convoiul a intrat în gara Once fără a frâna, apoi a lovit tampoanele de la capătul liniei, potrivit imaginilor înregistrate de camerele de supraveghere, difuzate la televiziune.

"Acum sunt întrunite condiţiile pentru ca statul să retragă concesiunea" companiei private Trenes de Buenos Aires (TBA), care exploatează această linie de suburbie, a declarat Inspectorul general responsabil cu monitorizarea funcţionării serviciilor statului, Leandro Despouy.

Acest oficial de rang înalt, care a realizat un audit la această linie de suburbie în 2008, a apreciat că accidentul a fost provocat de "nerespectarea regulilor cele mai elementare".

"Situaţia era catastrofală, în particular starea sistemelor de frânare", a afirmat el. "Însă statul nu a luat măsuri de atunci, nu a aplicat sancţiuni importante", a adăugat Despouy, amintind că TBA "a fost deja implicată în mai multe incidente".

Directorul departamentului tehnic al TBA, Roque Cirigliano, a respins acuzaţiile Inspectorului general privind starea trenurilor, dând asigurări că aceasta este "acceptabilă".

"Această companie investeşte chiar mai mult decât altele", a declarat el presei la gara Once, în timp ce unii pasageri strigau în jurul lui: "Asasini, asasini!".

TBA a precizat într-un comunicat că nu cunoaşte cauzele accidentului şi a adăugat că va preda "toate informaţiile şi imaginile justiţiei".

Conductorul trenului, în vârstă de 28 de ani, Marcos Cordoba, care face parte dintre cele 46 de persoane spitalizate, se află într-o unitate de terapie intensivă şi sub supravegherea poliţiei, aşteptând să poată fi interogat, a afirmat o sursă medicală.

Testele au arătat că nu era sub influenţa alcoolului în momentul accidentului.

La morgă, mai multe familii ale victimelor căutau cu disperare rude dispărute, fiind însoţite de echipe de psihologi ale Ministerului Sănătăţii. Aceste echipe specializate primeau rudele pasagerilor la bordul a trei camioane parcate lângă morgă.

Unsprezece pasageri nu au putut fi încă identificaţi, a precizat directorul Apărării civile, Daniel Russo. "Este vorba despre şase bărbaţi şi cinci femei. Facem fotografii şi le arătăm familiilor, pentru ca acestea să nu fie în contact cu cadavrele", a adăugat el.

Argentina înregistrează în mod regulat accidente, în 2011 având loc trei coliziuni, dintre care una pe aceeaşi linie, soldată cu nouă morţi. Materialul rulant de pe această linie datează din anii 1960. Căile ferate argentiniene au fost privatizate în anii '90.

Acest accident este al treilea cel mai grav din Argentina, după cel de la Benavidez (periferia nordică a capitalei), soldat cu 236 de victime în 1970, şi cel produs în 1978 în provincia Santa Fe, soldat cu 55 de morţi.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici