Politici mai stricte pentru siguranţa utilizatorilor şi prevenirea suicidului. Ce măsuri noi a implementat Facebook

Facebook anunţă că a implementat noi măsuri privind siguranţa utilizatorilor aflaţi într-o situaţie vulnerabilă şi că a îmbunătăţit modul de gestionare a conţinuturilor legate de sinucidere şi autovătămare, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
373 afișări
Imaginea articolului Politici mai stricte pentru siguranţa utilizatorilor şi prevenirea suicidului. Ce măsuri noi a implementat Facebook

Facebook anunţă politici mai stricte şi noi resurse pentru prevenirea suicidului şi a autovătămării

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, încă din 2006, Facebook lucrează cu experţi din toată lumea pentru a dezvolta politicile, practicile şi produsele oferite, astfel încât să vină în sprijinul celor care se confruntă un risc crescut de suicid sau autovătămare.

De Ziua Mondială de Prevenire a Suicidului, marcată pe 10 septembrie, Facebook a anunţat o serie de noutăţi despre informaţiile colectate şi măsurile aplicate pe parcursul ultimului an, precum şi despre acţiunile suplimentare care urmează să fie implementate pentru a se asigura că toţi utilizatorii sunt în siguranţă, în special cei aflaţi într-o situaţie vulnerabilă.

La începutul acestui an, Facebook a început să găzduiască sesiuni periodice de discuţii şi consultanţă cu experţi din toată lumea pentru a aborda unele dintre cele mai dificile subiecte legate de suicid şi autovătămare. Printre acestea se numără modul în care sunt gestionate scrisorile de adio, riscurile create de conţinutul online asociat acestor subiecte şi portretizări ale suicidului cu potenţial de a deveni subiecte de ştiri. Mai multe detalii despre aceste întâlniri sunt disponibile pe noua pagină dedicată prevenirii suicidului, creată de Facebook în cadrul Centrului de Siguranţă.

În urma acestor întâlniri, au fost luate mai multe măsuri pentru a îmbunătăţi modul în care acest tip de conţinut este gestionat.

Politicile Facebook care vizează autovătămarea sunt mai stricte în prezent, astfel încât să nu mai permită imagini ce redau rănirea propriei persoane, pentru a evita promovarea sau declanşarea neintenţionată a autovătămării, chiar şi în cazurile în care un utilizator caută sprijin sau se exprimă ca parte a procesului său de recuperare.

În ceea ce priveşte platforma Instagram, a fost îngreunat procesul de căutare pentru acest tip de conţinut şi au fost luate măsuri pentru ca acesta să nu mai poată fi recomandat în secţiunea Explorează.

De asemenea, pentru a rezolva problema complexă a conţinutului legat de tulburări de alimentaţie din aplicaţiile companiei, politicile Facebook îl interzic în prezent în totalitate.

Alături de aceste politici mai stricte, Facebook continuă să le ofere resurse celor care publică un conţinut ce promovează tulburările de alimentaţie sau autovătămarea, chiar dacă mesajele respective sunt şterse.

O altă măsură este ascunderea conţinutul sensibil, în cazul tăieturilor vindecate, o consecinţă a autovătămării, pentru a evita promovarea neintenţionată a acestui fenomen.

Colaborarea cu diferiţi experţi s-a dovedit atât de valoroasă, încât compania a decis să angajeze un specialist în sănătate în cadrul echipei sale dedicate politicilor de siguranţă. Această persoană se va concentra exclusiv pe impactul politicilor şi al aplicaţiilor Facebook asupra sănătăţii şi a stării de bine şi va explora noi modalităţi de îmbunătăţire a sprijinului acordat comunităţii, inclusiv în cazul subiectelor legate de suicid şi autovătămare.

În plus, pentru prima dată, Facebook anunţă că explorează modalităţi de a împărtăşi datele publice de pe platformă legate de modul în care oamenii vorbesc despre sinucidere, începând prin a le asigura cercetătorilor acces la instrumentul de monitorizare a reţelelor de socializare, CrowdTangle. Până în prezent, CrowdTangle a fost disponibil, în primul rând, pentru a ajuta redacţiile şi editorii media să înţeleagă ce se întâmplă pe Facebook. Compania pune acest instrument la dispoziţia a doi cercetători renumiţi care se concentrează pe prevenirea suicidului. Prin intermediul acestuia, ei vor putea explora modul în care informaţiile partajate pe Facebook şi Instagram pot fi utilizate pentru a face progrese în prevenirea suicidului şi în sprijinul acordat în astfel de cazuri.

În plus, Facebook continuă să construiască noi tehnologii care să ajute la identificarea şi luarea de măsuri în cazul conţinutului cu potenţial dăunător, inclusiv prin îndepărtarea acestuia sau prin ascunderea conţinutului sensibil. Din aprilie, până în iunie 2019, aceştia au acţionat asupra a 1,5 milioane de mesaje de pe Facebook legate de suicid şi autovătămare, iar mai mult de 95% dintre acestea au fost identificate înainte de a fi raportate de către un utilizator. În aceeaşi perioadă, Facebook a acţionat asupra a peste 800.000 de postări de acest tip pe Instagram, din care mai mult de 77% au fost identificate înainte de a fi raportate de utilizatori.

În urma întâlnirilor avute cu experţii implicaţi, aceştia au confirmat că una dintre cele mai eficiente modalităţi de prevenire a suicidului este ca persoanele vulnerabile să păstreze legătura cu prieteni şi membri ai familiei.

Pentru a-i ajuta pe tineri să discute în siguranţă subiecte precum suicidul, resursele online au fost îmbunătăţite prin includerea ghidului pentru un #chatsigur dezvoltat de Orygen în Centrul de Siguranţă al Facebook şi în resursele disponibile pe Instagram, atunci când cineva caută conţinut legat de suicid şi autovătămare.

Ghidul pentru un #chatsigur a fost dezvoltat alături de tineri pentru a le oferi sprijin celor care ar putea reacţiona la conţinutul legat de suicid postat de alţi utilizatori sau pentru cei care şi-ar putea dori să-şi împărtăşească propriile sentimente şi experienţe cu gândurile, sentimentele sau comportamentele suicidare.

Informaţii suplimentare pot fi găsite pe pagina de Resurse pentru Prevenirea Suicidului.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici