Prima pagină » Știri externe » Premierul Japoniei critică modul în care TEPCO gestionează criza de la centrala Fukushima

Premierul Japoniei critică modul în care TEPCO gestionează criza de la centrala Fukushima

Premierul Japoniei, Naoto Kan, a criticat vehement modul în care compania Tokyo Electric Power (TEPCO) a gestionat situaţia de criză apărută după cutremur la centrala nucleară Fukushima, informează pagina online a agenţiei Kyodo.
15 mart. 2011, 15:56, Știri externe

„Televiziunile relataseră că avusese loc o explozie. Dar la biroul premierului nu a fost semnalat niciun incident timp de o oră. Oare ce se întâmplă”, le-a reproşat Kan membrilor conducerii TEPCO, conform corespondentului agenţiei Kyodo.

Kan a cerut companiei să nu îşi retragă angajaţii din incinta centralei Fukushima, care se confruntă cu o serie de avarii după seismul de vineri.

„Dacă veţi retrage personalul, sunt sută la sută sigur că firma va intra în colaps. Vreau să fiţi foarte hotărâţi”, a spus Kan.

Guvernul şi opinia publică din Japonia sunt total nemulţumiţi de modul în care compania oferă informaţii despre accidentele produse la centrala nucleară.

Guvernatorul provinciei Fukushima, Yuhei Sato, i-a dat telefon premierului pentru a-i transmite că „temerile şi supărarea cetăţenilor se apropie de limită”.