Preşedintele Microsoft solicită altor ţări să „copieze” codul propus de Australia. Reţelele de socializare să plătească pentru conţinutul din mass-media

  • Preşedintele Microsoft, Brad Smith, a cerut altor naţiuni să pună în aplicare o legislaţie similară codului de negociere în mass-media din Australia, argumentând că legislaţia propusă „întăreşte democraţia”.
  • El a spus că acesta va aborda dezechilibrul competitiv dintre sectorul tehnologic şi o presă independentă.
  • Google şi Facebook ameninţă să retragă sau să limiteze serviciile în Australia, dacă se introduce codul.
Urmărește
492 afișări
Imaginea articolului Preşedintele Microsoft solicită altor ţări să „copieze” codul propus de Australia. Reţelele de socializare să plătească pentru conţinutul din mass-media

Preşedintele Microsoft solicită altor ţări să „copieze” codul propus de Australia. Reţelele de socializare să plătească pentru conţinutul din mass-media

Într-o postare pe site-ul Microsoft, Brad Smith a spus că guvernul Statelor Unite nu ar trebui să se opună codului de negociere al mass-mediei din Australia, îndemnând guverne precum SUA, Canada şi Uniunea Europeană să urmeze exemplul australian de a-i obliga pe giganţii tehnologici să plătească pentru conţinutul de ştiri, potrivit ABC News.

„Da, propunerea Australiei va reduce dezechilibrul de negociere care favorizează în prezent sectorul tehnic şi va contribui la creşterea oportunităţilor pentru jurnalism independent”, se menţiona în postarea de pe site.

„Statele Unite nu ar trebui să obiecteze la o propunere australiană creativă care să întărească democraţia, cerând companiilor tehnologice să susţină o presă gratuită. Ar trebui să o copieze, în schimb".

Deşi Microsoft nu este acoperită de legislaţia actuală, compania a venit în sprijinul codului săptămâna trecută, spunând că este dispusă să respecte reformele.

Alţi giganţi tehnologici, cum ar fi Google şi Facebook, ameninţă să-şi retragă sau să limiteze serviciile în Australia dacă se introduce codul de negociere media.

Codul a fost propus de reclamaţii din partea presei tradiţionale, conform cărora platformele de socializare beneficiază gratuit de activitatea jurnaliştilor.

Google şi Facebook continuă să susţină că organizaţiile media beneficiază din partea lor de recomandări şi accesări pe site-urile lor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici