Forţele Aeriene ale SUA încearcă să determine cauzele a circa 25 de incidente legate de hipoxie, sau deficit de oxigen, întâmpinate de piloţi, dar fără rezultat până în prezent. Piloţii au început să întâmpine probleme încă din aprilie 2008, iar avioanele au fost imobilizate la sol în mai 2011, pentru a examina problema, după care au primit permisiunea de a zbura din nou în septembrie, scrie CNN.
„La scurt timp după reluarea zborurilor, cinci mecanici au raportat simptome de hipoxie”, a declarat miercuri generalul Daniel Wyman, din cadrul Comandamentului de lupte aeriene. Mecanicii de la sol trebuie să stea uneori în cabină în timp ce motorul avionului este în funcţiune. „Mecanicii, atunci când sunt la sol, nu poartă mască, sunt direct în cabină”, a precizat Wyman.
Această problemă generează îndoieli privind teoriile potrivit cărora cauza problemelor întâmpinate de piloţi ar putea fi zborul la altitudini foarte mari. Au existat de asemenea speculaţii conform cărora ar putea fi o problemă la sistemul care alimentează cu oxigen masca pilotului, în timpul zborului.
Întrebat ce anume ar putea provoca simptomele de hipoxie mecanicilor de la sol, care nu poartă mască de oxigen, Wyman a precizat: „Nu pot răspunde în acest moment”.