Lipsa comunicării între piloţi şi turnul de control, cauza accidentului de la Smolensk
„Nu am nicio idee ce făceau controlorii de trafic aerian în momentul accidentului. Dar sunt sigur că pilotul a fost lăsat singur în luarea deciziei de a ateriza. Este ca şi cum turnul de control aerian ar fi spus: «puteţi ateriza dacă vreţi, dar dacă nu vreţi, nu aterizaţi»”, a afirmat maiorul din Smolensk, Aleksandr Koroncik, care conduce o anchetă privind catastrofa aeriană.
Dacă piloţii avionului prezidenţial TU-154 ar fi cunoscut altitudinea la care urmau să aterizeze, aparatul de zbor nu s-ar fi prăbuşit, susţine maiorul rus, el însuşi fost pilot.
„Problema este că nimeni nu i-a spus pilotului că avionul se află la un kilometru de pistă. Informaţia despre altitudine ar fi trebuit furnizată de un sistem de navigaţie, de copilot şi, mai presus de toate, de centrul de control aerian”, a subliniat Koroncik.
Militarul rus este de părere că accidentul ar fi putut fi evitat, dacă pilotul ar fi avut mai multe informaţii.
„Pilotul avea nevoie doar de un indiciu – acela că avionul se află la un kilometru distanţă de pista de aterizare. Dacă cineva i-ar fi spus acest lucru, aparatul Tu-154 nu s-ar fi prăbuşit”, consideră Koroncik.