- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proprietarul Ray-Ban a murit la vârsta de 87 ani: a pornit de la un mic atelier şi a ajuns lider mondial
Leonardo Del Vecchio, antreprenorul italian care a început cu un mic atelier de optică în munţii Dolomiţi şi a ajuns lider mondial incontestabil în domeniul ochelarilor, a murit la vârsta de 87 de ani, conform Bloomberg.
Moartea sa a fost anunţată luni de cotidianul italian Corriere della Sera. Un purtător de cuvânt al lui Del Vecchio nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Crescut într-un orfelinat din Milano, Del Vecchio a plecat din oraşul nordic pentru a se stabili în oraşul Agordo, în Alpii de la nord de Veneţia, începând ca un mic furnizor de piese de rame pentru producătorii locali de ochelari.
Compania sa, EssilorLuxottica, a urmat o serie de achiziţii pentru a deveni în cele din urmă liderul mondial al industriei. Numele recunoscute la nivel mondial Ray-Ban şi Oakley s-au numărat printre zecile de mărci de ochelari pe care Del Vecchio le-a cumpărat în drumul său spre vârf.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
Simion: Am adus o dubă cu mutări, relocări, debarasări / Nu vom legitima prin prezenţa noastră un preşedintele ilegitim
Averea netă a lui Del Vecchio era de 25,7 miliarde de dolari la 1 iunie, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
El deţinea 32% din acţiunile EssilorLuxottica, gigantul franco-italian din domeniul ochelarilor care a rezultat în urma fuziunii din 2018 dintre Luxottica şi gigantul francez Essilor din domeniul lentilelor. Compania, care produce rame pentru case de lux precum Armani şi Prada, pe lângă faptul că deţine mărci precum Ray-Ban, are peste 180.000 de angajaţi, operaţiuni pe tot globul şi o prezenţă în sectoarele luxului şi tehnologiei medicale.
EssilorLuxottica este atât cel mai mare retailer de ochelari din lume, cât şi cel mai mare producător de lentile de corecţie.
Timid şi secretos
Timid şi secretos din fire, Del Vecchio a petrecut zeci de ani evitând cu grijă lumina reflectoarelor mass-media.
În timpul unei conversaţii rare cu un reporter la începutul acestui an, magnatul a fost întrebat cum şi-a construit imperiul. ”Întotdeauna m-am străduit să fiu cel mai bun în tot ceea ce fac, asta este”, a spus el.
Descriind impulsul care l-a dus în vârf, el a spus simplu: ”Niciodată nu m-am săturat”.
Pe lângă pachetul de acţiuni din EssilorLuxottica, Del Vecchio deţinea, de asemenea acţiuni în companii financiare italiene precum Mediobanca SpA, Assicurazioni Generali SpA şi UniCredit SpA.
Născut pe 22 mai 1935, Del Vecchio a crescut în sărăcie în Milano. Incapabilă să aibă grijă de fiul său, mama sa, rămasă văduvă cu cinci luni înainte de naşterea sa l-a trimis la un orfelinat când avea şapte ani. La 14 ani a început să lucreze ca ucenic la un producător de scule şi vopseluri din Milano.
Del Vecchio s-a mutat la Agordo în anii 1960 şi a început o mică afacere de confecţionare de rame de ochelari concepute de alţii. El a fondat Luxottica în 1961 cu 14 muncitori pe un teren pe care l-a primit gratuit din partea oraşului în încercarea de a stimula economia locală.
Luxottica a început să îşi producă propriile modele la sfârşitul anilor 1960. În anii 1980, Del Vecchio a început să cumpere companii din SUA. În 1999, a cumpărat Ray-Ban pentru 640 de milioane de dolari.
În primii ani ai carierei sale, Del Vecchio a declarat că ”a pus munca înaintea a orice altceva” şi a dedicat puţin timp copiilor săi. ”Fabrica a devenit adevărata mea familie”, a spus el şi a menţionat că a recuperat o parte din timpul pierdut în ultimii ani, fiind majoritatea zilelor cu familia sa extinsă din Milano sau la casele sale de pe Coasta de Azur din Franţa şi de pe insula Antigua.
Scopul final al lui Del Vecchio, a declarat el într-unul dintre ultimele interviuri pe care le-a acordat, a fost acela de a împinge EssilorLuxottica în clubul exclusivist al companiilor evaluate la peste 100 de miliarde de euro (107 miliarde de dolari).
El a fost cel mai mare acţionar al băncii de investiţii Mediobanca SpA, cu un pachet de acţiuni puţin sub 20% şi unul dintre principalii investitori la Assicurazioni Generali SpA, cel mai mare asigurător din Italia.
El a făcut parte dintr-un grup de investitori care a încercat fără succes să îl forţeze pe directorul general al Generali, Philippe Donnet, să plece în prima jumătate a anului 2022. La Mediobanca, el a intrat periodic în conflict în privinţa strategiei cu directorul general Alberto Nagel.
Del Vecchio a spus că încăierările sale în industria financiară au rezultat din faptul că a gândit la scară mare.
”Trebuie să fii suficient de curajos pentru a continua să faci lucruri, să mergi înainte”, a spus el.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO