Potrivit căpitanului Nikola Hristov, citat de postul de radio Darik, navigarea în jurul Africii ar însemna costuri suplimentare de 1,5 milioane de dolari, adică cel puţin 30 de zile în plus pe mare cu costuri zilnice de 30.000-40.000 de dolari.
Acest lucru înseamnă că ar fi mai rentabil riscul capturării navei în Golful Aden şi chiar plata răscumpărării cerute de piraţii somalezi.
„Ar fi cel mai bine dacă, în loc să se expună riscului, NATO şi ONU ar crea o forţă specială şi ar soluţiona problema. Precum a procedat Marina regală britanică. Este ridicol să discutăm despre piraterie dispunând de mijloacele de comunicare, de spionaj şi de control de azi. Numai dacă există un fel de sprijin secret al piraţilor ce vizează destabilizarea regiunilor”, a declarat Hristov.
Directorul Autorităţii bulgare de navigaţie maritimă, Hristo Donev, a anunţat că patru vase, ce navighează sub pavilion bulgar, traversează în prezent zona în care acţionează piraţii somalezi.
„Toate navele au fost asigurate împotriva capturării. Dar asta nu înseamnă nimic deoarece dacă navele sunt capturate pentru o lună, acest lucru înseamnă pierderi foarte mari (…)”, a afirmat Donev.