Prima pagină » Știri externe » Alimentele din supermarketuri ar putea avea, în curând, etichete ecologice – studiu Marea Britanie

Alimentele din supermarketuri ar putea avea, în curând, etichete ecologice – studiu Marea Britanie

Alimentele din supermarketuri ar putea avea, în curând, etichete ecologice - studiu Marea Britanie
Oamenii de ştiinţă au depăşit problema folosind baze de date publice pentru a estima compoziţia a mii de produse alimentare şi impactul acestora.
 
Mulţi consumatori doresc să ştie cum afectează planeta cumpărăturile lor săptămânale de alimente, chiar dacă creşterea preţurilor va fi probabil o preocupare mai imediată pentru majoritatea.
 
Profesorul Peter Scarborough, de la Universitatea Oxford, a declarat pentru BBC că speră ca această cercetare să conducă la un sistem de etichetare ecologică pentru clienţi, dar crede că impactul cel mai mare ar veni dacă industria alimentară ar folosi acest sistem pentru a-şi reduce amprenta asupra mediului.
 
El a declarat că industria alimentară a „cerut cu insistenţă” noul instrument şi că algoritmul este deja folosit de unii producători şi furnizori de servicii de catering.
 
Umple un gol imens. Producătorii, furnizorii de servicii de catering şi comercianţii cu amănuntul au obiective pentru a ajunge la zero [emisii] nete şi nu au instrumentele de care au nevoie pentru a ajunge acolo”.
 
„Acum au aceste date, iar unii dintre ei vorbesc cu noi despre lucrurile pe care le pot face pentru a-i ajuta pe oameni să se îndrepte spre o achiziţie mai sustenabilă a alimentelor. Datele ar putea ajuta producătorii să îşi ajusteze formulele”.

Analiza este limitată

Listele de ingrediente nu au tendinţa de a afişa informaţii privind provenienţa, cum ar fi ţara de origine sau metoda de producţie agricolă. Dar Dr. Mike Clark, care a condus cercetarea la Universitatea Oxford, a calificat instrumentul drept „un pas semnificativ în direcţia furnizării de informaţii care ar putea permite luarea de decizii în cunoştinţă de cauză”.
 
Echipa de la Oxford a estimat compoziţia a 57.000 de alimente şi băuturi din supermarketurile din Marea Britanie şi Irlanda. Apoi, a evaluat impactul metodelor de cultivare, prelucrare şi transport, în raport cu măsuri cheie de mediu, inclusiv emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul asupra naturii.
 
Echipa a dezvoltat un algoritm pentru a calcula un eco-score pentru impactul de mediu al produselor alimentare şi al băuturilor individuale.
 
Firma de catering Compass Group a început să lucreze cu cercetătorii în ianuarie.
 
Directorul său culinar pentru afaceri şi industrie, Ryan Holmes, a declarat că utilizarea algoritmului „ne-a făcut să ne gândim la modul în care abordăm sustenabilitatea la locul de muncă”, în timp ce compania încearcă să obţină emisii nete zero până în 2030.
 
El a precizat că societatea a eliminat o parte din carne, a crescut proteinele din alte surse, cum ar fi linte, şi a folosit mai multe cereale integrale şi legume, obţinând un scor mai bun pentru multe dintre opţiunile de masă pentru cantinele personalului.