- Home
- Externe
- (25.06.2021, 11:10)
- Adina Petcu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Războiul împotriva junk food continuă. Marea Britanie vrea să elimine 7,2 miliarde de calorii din alimentaţia copiilor printr-o serie de măsuri controversate
- Guvernul britanic vrea să restricţioneze intervalul orar în care reclamele la junk food pot fi difuzate la televizor. Noile reguli vizează şi publicitatea online.
- Războiul împotriva junk food (în sens larg, produse considerate a fi bogate în sare şi zahăr şi grăsimi), atinge astfel noi dimensiuni.
- Măsurile sunt insuficiente, susţin însă militanţii pentru un stil de viaţă sănătos. Guvernul Marii Britanii permite numeroase excepţii, comentează ei.
- Oficialii susţin că noile restricţii ar putea reduce numărul de copii obezi din Marea Britanie cu aproximativ 20.000.
- Se estimează că în Marea Britanie sunt investite anual peste 400 de milioane de lire sterline în promovarea online a produselor alimentare.
Urmărește
1812 afișări
Războiul împotriva junk food loveşte industria publicitară
Publicitatea este deseori blamată pentru promovarea unor obiceiuri nesănătoase, nocive într-un fel sau altul societăţii. A fost cazul celebru al reclamelor la ţigări şi produse din tutun, interzise reţelelor de televiziune şi radio-difuzorilor americani încă din 1970. Totuşi, brandurile care se ştiu cu musca pe căciulă au găsit mereu portiţe de scăpare, ocolind fel de fel de restricţii care le-au fost impuse de-a lungul timpului.
Despre junk food se vorbeşte de multă vreme. Nu este un secret faptul că între alimentaţie şi starea de sănătate există o legătură strânsă, iar obezitatea a devenit un fenomen de mare amploare la nivel mondial. Asta pe lângă problemele mai puţin evidente care apar odată cu consumul excesiv de alimente nesănătoase.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
În Marea Britanie, Guvernul vrea să pună piciorul în prag şi să restricţioneze intervalul orar în care reclamele la junk food (produse considerate a fi bogate în sare şi zahăr şi grăsimi) pot fi difuzate la televizor. Acestea ar urma să fie acceptate pe micile ecrane doar noaptea, după ora 21:00. Noile reguli vizează şi publicitatea online: anunţurile plătite pe site-uri, inclusiv pe Facebook sau Google, vor fi, de asemenea, interzise. Regulile anunţate joi ar urma să intre în vigoare la sfârşitul anului viitor.
Propunerea nu a fost primită cu braţele deschise de toată lumea, nici măcar de militanţii împotriva alimentelor nesănătoase, care susţin că măsurile sunt prea laxe pentru a avea un efect real asupra nivelului de obezitate ridicat din Marea Britanie, scrie The Guardian.
Guvernul britanic permite numeroase excepţii. Companiile vor putea afişa conţinutul dorit pe site-urile web şi conturile de socializare proprii. În plus, restricţiile nu vor viza campaniile şi marketingul companiilor mici, cu mai puţin de 250 de angajaţi.
Reclamele la unele alimente bogate în sare, zahăr şi grăsimi, care nu sunt privite ca „junk food” (de exemplu mierea sau avocado), vor fi în continuare permise. În aceeaşi situaţie se află şi băuturile şi produsele cu zero zahăr, chiar şi McDonald’s nuggets, care din punct de vedere nutriţional nu intră în categoria junk.
„Propunerile reprezintă un pas semnificativ înainte în reducerea expunerii la un flux constant de publicitate pentru alimente şi băuturi nesănătoase, la televizor şi în mediul online”, a declarat Barbara Crowther, coordonator al Campaniei Alimentare pentru Copii. „Rămânem îngrijoraţi de faptul că măsurile propuse vor permite în continuare giganţilor junk food şi platformelor de livrare să desfăşoare campanii de mare anvergură”.
Dr. Petra Hanson, cercetător clinic la Institutul Medical Warwick, a declarat că Guvernul trebuie să interzică total publicitatea TV şi online pentru produsele junk food. „Copiii continuă să fie expuşi la reclame nesănătoase. Adulţii tineri vor continua să fie expuşi la aceste reclame după ora 21:00 şi ştim că obiceiurile alimentare dezvoltate la începutul vieţii persistă adesea până la maturitate”, spune ea.
Guvernul susţine că noile restricţii ar putea elimina până la 7,2 miliarde de calorii din dietele copiilor din Marea Britanie, reducând numărul de copii obezi cu 20.000. În prezent, unul din trei elevi care termină şcoala primară este supraponderal sau obez.
News Media Association, care reprezintă toţi marii publisheri de presă scrisă la nivel naţional şi local, a declarat că măsurile „draconice” vor dăuna editorilor, „care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul şi a ne menţine pe toţi informaţi”.
Se estimează că în Marea Britanie sunt investite anual peste 400 de milioane de lire sterline în promovarea online a produselor alimentare. Interzicerea reclamelor TV i-ar putea costa pe difuzori sume importante, de peste 200 de milioane de lire sterline pe an.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe